tisdag 25 oktober 2011

Vad vore världen utan Surikaten??

Med risk för att bli tjatig..måste jag uppmärksamma en härlig varelse..Kan inte låta bli att fängslas av surikaterna som har så levande uttryck. Man kan ju studera dem i timmar..och en bra plats är på parken Zoo i Eskilstuna. Här kommer en bildkavalkad från mina små vänner från sommarens och förra sommarens besök..











Det är då en jäkla tur att man inte FÅR adoptera dem..för annars skulle jag ha en hel flock..och ett ganska stökigt hem..haha!
Till Parken Zoo återkommer vi igen..det är ett som är säkert...




2 kommentarer:

  1. Ja de där surrikaterna är allt bra söta! ;-D tänker gämt på Timon när jag ser dem... figuren ifrån lejonkungen du vet... ;-D
    fast det är nog kanske tur att man inte kan adoptera dem... för även jag hade nog haft ett helt gäng springandes hemma då! hahahah tror inte att grannarna hade varigt så glada på mig då kanske... fast man vet ju aldrig...

    SvaraRadera
  2. Sent ska den året runtlediga inse att ditt sommarlov nu slut, här ju sommarminnen. Och en till som är helt fångad av surikaterna och deras verkligt sociala liv - de skulle nog hålla ordning på oss och våra fyrtassingar

    SvaraRadera