söndag 27 november 2011

1:a advent, kattens dag och första snön...

Jag tänder det första ljuset
för alla de katter som inte har något hem.
För frusna själar som gått vilse och inte hittar en vän.
För längtan av värme och en trygg smekande hand..
Denna dag den första advent...

*     *     *     *     *     *     *

Här har vi fortsatt att pynta med ljus och stjärnor..Vem har sagt att staken måste stå i ett fönster!??
Inte bidde det snö heller..men nederbörd så det skvalar om det. Mig veterligen KAN det inte snöa vid 10grader +..men förhoppningsvis så har både klart.se och SVT insett det nu..haha!
Ett uppehåll fick grabbsen att bege sig ut för att sätta upp utegranen med belysning. Nu är det pysmys på hög nivå..och det enda som fattas är dalande flingor.

Har faktiskt fuskat en smula och satte upp gardiner redan nu. Känner mig lite jäktad då det är en massa jobb med att få ihop julmarknaden på sonens skola nästa helg..så jag vill ligga steget före..
Strök och satte upp röda gardiner..men de dög minsann inte. Inte för att grabbarna säger nåt..näe det är jag som har det kritiska ögat. Vi kör på ljusa gardiner iår och väljer juliga accenter istället.
Julen är viktig för mig..och ska det vara bra så ska det kännas i magen med..*ler*

Men vad nu?? Guben hojtar och ylar..
Det snöar, det snöar, det snöar!!!!
Ehh..Vaa??
Det kan väl ändå inte vara möjligt...
fast det kan det..
Det dalar STORA flingor så man blir dyngsur därute..
Tjoho..kan det blir bättre..snö på 1:a advent.
Nu du Katta..Det bidde nog jul i år med...*ler*

Tralalalalaaaaa...

4 kommentarer:

  1. Haha ni fick snö ..fusk..Det är ju vi som bor i norr =)
    Visst är det mysigt med alla juleljus.
    På tal om medium så har jag bara varit hos min kompis. Men tycker det är jätteintressant.. Skulle gärna själv gå en utbildning..men det är lite väl mycket pengar..
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här var det Julfint ser jag! sååå snyggt du fått till ett med blogg och hemmapyntande! ;-D

    Hahahahah! Sicken lyx med snö!!! och villket härligt foto det blev av det hela också! ;-D vetu.. jag tror bestämt jag får packa ihop och flytta in hos er Jul! ;-D
    själv var jag aldeles för trött för att orka göra något mer avancerat än att titta på film mest hela dagen i går. efter fyra jobbade nätter så blir man ju lite smått mör.. så bara tanken på att brotta sig in i källarförådet och leta efter ljusstakar fick mig att rysa! maken min är ju inte så himmelens förtjust i allt Juligt heller. så han tar det mer än gärna lungt. ;-D.. men i dag så blir det liiite julstök i vart fall. har tänkt att börja färglägga alla de olika delarna till årets julkort i dag. får se hur långt jag lyckas komma sen då... för det är en del! men om jag nu ska göra nått så varför inte görat ordentligt! ;-D

    Så din fina ljusstake ÄR i plast alltså! hihihi ja då är det säkert samma årsmodell som min mammas ska du se! ;-D .. änglarna är nog också ett senare påfund. men de passar ju så jättebra på den där tycker jag! ;-D har för mig att jag sett liknande änglar säljas för några år sedan...? men när det gäller porslin så är det ju ibland svårt att avgöra om det är gammalt eller nytt. men snyggt är det iaf!! ;-D och Adventsljusstaken kom upp också ser jag!.. den du har är så himmelens fin. den känns både gammal och ny på något sätt?.. blev det stenar i den eller är den helt tom?.. ett gäng fina stenar gör sig nog annars väldans bra i den. och har du såna där små flugsvampar med ståltråd i botten så skulle du kunna sticka ner några sådana också ;-D ... okey.. Julpyntar-ådran är visst inte helt borta! trevligt att veta. ;-D

    ta hand om dig nu vännen... för nu ska här ritas en stund!

    kramizar!!

    SvaraRadera
  3. Härligt med snön! Här är det väl ingen risk än på länge....Vad mysigt du har ordnat det! Jaså, gardinerna har åkt upp=). Det är ju samma här, fast jag brukar ju sätta upp mina tills första advent. Älskar myset som blir. Fast i vardagsrummet blev det inga gardiner i år. Köpte röda julkulor och hängde i sidenband istället och det blev jättemysigt!
    Må så gott goa du!
    Kram kram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera
  4. Imponerad över att ni kan ha så mycket framme, med tanke på katterna.Våra vildhjärnor har missat kursen i smidighet och välter ner allt i deras väg.

    SvaraRadera