söndag 11 december 2011

3:e advent..


..och huvva så tiden går fort. Staken lever än även om det är lätt att glömma bort å vattna. Hyacinterna står i full blom och man kan fetglömma att de är fina till jul så man får väl ta en till raid i blomlandet då..suck! Även om det finns allergiker bland våra gäster i jul..så måste jag ha dem. De timmar de är här får blomstren bo i källaren.

Dagens julmarknad var fin. Solen sken och snön gnistrade och vi hade fullt upp i alla godisstånden. Tänk så mycket gott det finns..och varje år har man glömt bort att man nästan kräks på godsakerna när man kommer hem. Tur att minnet är kort..haha!
Inte en enda ängel blev det..och inte heller nåt annat i inredningsväg.


Däremot fann vi lite godsaker till julen och det är ju alltid kul att ha nåt annorlunda på julbordet. I år blev det lingonglögg, lite korvar och godis. Det där chokladflaket är MITT och såå himla gott. Det är cashewbräck..och är väl som en manshand i storlek. Grabbarna valde superstora chokladbollar med arrak och pistage...men sneglar likväl på min chokladbit...hehe!

Nytt p-husprojekt är på G i huvet och jag ger mig inte. Nädå..jag är inte överambitiös och bakar det själv. P-hus bagare måste leva de oxå..*ler* Bara å limma ihop skiten är jobb nog tycker jag...

Aftonen avslutas med lite kaffe och choklad...och filmen Ice Age 3.
De är ju sååå bra!!

Kram kram

3 kommentarer:

  1. Vilken gottebild och på den andra ser jag en liten kisse i bakgrunden. Här är det snart också dags för nya hyacinter =)
    Här hade vi kallt i morse -21 grader..då går man helst inte ut :)
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ice Age 3 är jättebra, sen nästa avstickare är ännu bättre. Nu har jag precis fått hem Ice Age julfilm så den ska jag se med barnen nån kväll här.

    SvaraRadera
  3. Orättvist.......här vräker regnet ner och nån julkänsla finns då inte i sikte. Det blåser an massa hela tiden....Trist och tråkigt! Jag älskar katten i bakgrunden på adventsbilden.....en riktig liten linslus=) Här ska göras godis på torsdag då en kompis kommer hit och vi ska dola lite! Så nu sitter här och letas recept!=)
    Må så gott goa du!
    Kram kram från den Ystra söstera

    SvaraRadera