måndag 26 december 2011

Julgalla och framtidsvisioner...

Nog har julen varit god allt..Kanske lite väääl god för min del då gallan spökar såhär efter alla gottesaker. Det är svårt att låta bli allt gott och när bordet väl är dukat är det lätt att glömma bort vad gallvärk är..suck!
En mår som man förtjänar liksom..*ler*

Nu till det stora dilemmat min hjärna brottats med i över en veckas tid nu. Varslet blev klart och vi fick besked om vilka som skulle bli kvar. Jag räknade kallt med att gå hem och i näst värsta fall skulle jag få byta arbetsplats med nya arbetskamrater. Det var endast DET som fanns i mitt huvud och inte kunde jag någonsin ana det beskedet jag fick. De ville konvertera mig till kollektivare och gå ned på golvet och jobba skift igen!! Vaaa? Jag såg nog ut som en starholk..för jag fattade ingenting och blev skitförbannad. Gå hem, javisst..men detta??
Här har jag krånglat med skiftgående och gått ifrån ett jobb med ständigt natt som gjorde mig sjuk och hade jag inte klivit av det i tid..så hade jag stångat den berömda väggen igen...
Känns som ett steg framåt och två tillbaka..nej, nej, nej..inte igen!!

Ni som själva varit in i "väggen" vet så väl vad jag talar om när jag säger att sträckan till väggen blir kortare och kortare för varje gång. Oavsett om man ser vad som håller på att hända..så är det inte lätt att stoppa i tid. Det här går jag inte med på...jag tänker inte ens chansa denna gången..och min kära sambo är helt på min linje. Har man levt med en rabiat käring förr....så vet man..haha!

Jag ringde facket som skrek rätt ut..Konverteringar mellan facken?? Nänä..det finns inget avtal om det. Jaha..det oxå?? Jag gick ju in i det här jobbet som tjänsteman i våras när jag for till Florida..så visst visste jag att jag var bland de sista in..
Nåväl..jag hade ett speciellt önskemål och jag måste säga att det är något udda i såna här sammanhang. Det tyckte visst oxå ordförande i Unionen oxå..för det tog 3 samtal innan han fattade min önskan.
Efter en veckas krångel och samtal hit o dit, kors och tvärs så fick jag som jag önskade.
I torsdags skrev jag på om att bli uppsagd pga. arbetsbrist. Främst ville jag såklart ha ett dagtidsjobb..men det är tajta tider nu när organisationen är nysatt och det visste jag ju såklart..Helst ville jag ju byta plats med en som verkligen blivit uppsagd..för man kan ju faktiskt göra någon glad till jul...men det verkar inte funka så lätt som jag trodde. Nåväl..JAG har fått som jag ville i alla fall.

Hon måste vara helt galen tänker ni väl..för det gör många som jag jobbar med..men jag måste säga att detta är ren och skär taktik från min sida. Om några månader/halvår så ser situationen annorlunda ut och jag är strax därinne igen..och hojtar..Todeloo!! Är det inte så..så har jag fixat ett annat jobb..för si den här bruttan har verkligen jävlar anamma!!

Jag är stor kicka nu..och säger som Grynet på tv sa...Ta ingen skit!!
Är det något jag bestämmer själv..så är det vilket jobb jag har..basta!!

Så ser det ut nu..och mitt avskedsdatum är den 1/5. Vad som händer innan dess bestämmer min chef. Har jag noll sysselsättning så kan jag få gå hem med betald lön till maj..eller så jobbar jag tiden ut. Under dessa månader kan mycket hända..och gör det inte det så har jag en massa att göra härhemma. Måla, tapetsera, fixa o dona..you name it!!

Faen vad du är tuff och modig..sa någon på jobbet. Men så är det ju inte alls..Är det någon som är tuff och framförallt modig så är det min kära gube som står bakom mig i detta beslutet. Detta vore icke genomförbart utan honom.
Sa jag att jag har världens bästa gube!!??

Jag älskar dig.....

6 kommentarer:

  1. Oj.Bra gjort! Hälsan måste gå först :)

    SvaraRadera
  2. Hälsan går först, appselut!

    SvaraRadera
  3. Riktigt tufft gjort o jag förstår din gube. En käring i väggen är nog inte kul att ha.... Lycka till!!! /Knatten

    SvaraRadera
  4. Det är bra du står på dig..yes! Och ett plus till guben som stadigt stöttar.
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Friskt vågat hälften vunnet sägs det ju... och i ditt fall så tror jag bestämt att det är mycket sant!.. varför utsätta sig för skiftjobb igen när du mådde så dåligt av det förra gången?.. men visst krävs det mod att göra så som du gjort!! jag applåderar dig härborta och hoppas på nytt jobb till dig inom snar framtid. ;-D och en stor applåd till gubben din som står bakom dig och hejjar! var vore vi utan våra fantastiska gubbar måntro?... ;-D
    själv så byter jag jobb här efter årsskiftet... till enbart natttjänstgöring... till att börja med är det ett vikariat på 3 månader. och efter det förhoppning om fortsatt anställning. så håll tummarna för att det blir så! ;-D
    här står också gubben min bakom och hejar, då jag var tveksam tilla tt byta jobb för ett vick på 3 månader.. men där finns det en Möjlighet till fast anställning.. något som inte finns på nuvarande jobbet... så egentligen är det ju inte ett så himmla svårt val utifrån det... får bara hoppas att min chansning ska löna sig i slutänden också! ;-D

    trist med Gallproblem :-( hopaps verkligen att du snart mår bättre igen!!.. även för mig så ställde Julmaten till det.. fast för magen och tarmen... är man inte van vid att äta kolhydrater så ställer de till det något enormt när man äter dem!.. gasbubblor är bara förnamnet.. har kännt mig lite som en heliumbalong! ;-D .. gör ju så nedrans ont när bubblorna inte vill komma ut också... *morr* sist jag mådde så här så visade det sig att det inte var gas utan inflamerad blindtarm ;-D men denna gången så veet jag ju iaf att det inte är blindtarmen det är fel på! hihihi.. tänk att man aldrig lär sig va?!... man ska inte äta sånt som man blir dålig av! Basta! hahahah!

    ta hand om dig nu vännen! och fira in det nya året med mat som inte retar upp gallan ;-D

    kramiz!

    SvaraRadera
  6. Tänk att det finns nån som lyssnar på sin kropp å tar beslut efter det.Storartat av dig...Sänder dig många lycka till kramar..

    Ett Gott Nytt år önskar jag dig oxå...

    SvaraRadera