tisdag 17 januari 2012

En helt vanlig dag...

eller inte då. Saken är den att jag blivit ett år äldre..och huvva så åren går.

Idag kom ett blombud med en härligt vårlik bukett tulpaner som både får pryda köksbord som header i bloggen. TACK goaste Bamsebus..en kär vän och syster!!

Något annat jag önskat mig var något som underlättar min bakning då jag har svårt att hålla vibrerande maskiner och så..och guben har hörsammat min önskan. Tjoho var här ska bakas!!
Sonen kom med en skön parfym och nu kommer åldringen att dofta Dolce & Gabbana i framtiden. Tja..åldring och åldring förresten...Jag fyller inte 42 och inte 44..men det känns likväl som att vi kan stanna där..eller kanske rentav börja räkna bakåt igen. Hur som helst så är det födelsedagsbarnet som bestämmer..hehe!
Ok..har man just börjat med koffeinfritt kaffe om kvällarna får man nog räkna sig som kalk ändå...

Någon tårta blir det icke idag då släkt o vänner kommer om lördag..men man kan ju lika gärna festa loss på årets första semla.
Yammie!!

Bara så ni vet..så firar jag min 25-årsdag nästa år!! hehe!

8 kommentarer:

  1. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! Kram från Jeanette

    SvaraRadera
  2. Å vad fin buketten är! Jag älskar tulpaner, det är verkligen vårens budbärare! Skrev på handlingslistan till Roger( han åker ju och handlar på fredagar), längst ner skrev jag: din fru älskar tulpaner väldigt mycket!=) *asg* Härligt med en riktig "bakmaskin", jag fick en för en massa år sen i julklapp och den är en av mina bästa vänner i köket. Används flitigt! Och favvodoften är ju ett säkert kort!
    Här kan det inte dricks kaffe på kvällarna, här blir det te om det blir nåt. Annars kan det inte sovas....fast kanske ska prova koffeinfritt...Tack för tipset!
    Återigen stort Grattis!
    Det har varit tjorv för många med kommentarer, vet inte vad problemet är. Har liksom inte ändrat nåt i inställningar eller så....hoppas det självläker=).
    Ha det så jättebäst goaste syster!
    Kram från den Ystra!

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis!! Vilka fina presenter!! Och man är inte en dag äldre än man känner sig =)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis =) öö ööö Ha den äran! haha =) Jag blev ju 40 i julans =/ just det där steget kändes lite hårt, men nu helt ok hehe.
    Jätte fin bakmaskin, jag skulle också vilja ha en sådan.... super snygga blommor =) Jätte fina.
    Och parfym på en fredagskväll är ju inte dumt att få unga karlar bli avundsjuk på mannen din =).
    =) Hoppas du får en bra dag. kram

    SvaraRadera
  5. GRATTIS på Din dag :)

    Toppen presenter du fått! Underbar bukett!! Bakmaskin, det är nästan ett måste. Tror nog att man hade bakat mycket mer om man haft en sån.
    Säger som du, har slutat att fylla år. Men en kopp kaffe en bit smarrig gräddtårta...slinker lätt ner :)

    Många varma kramar från Teija

    SvaraRadera
  6. Jag fyller 25 varje år.

    Grattis i efterskott! Kramis

    SvaraRadera
  7. Grattis så här långt efteråt!

    Här har det strulat till sig. I tisdags morse tog jag bort min blogg av misstag och den går inte att få tillbaka. Nu har jag startat en ny www.snudden.blogspot.com och startat om utlottningen. Du är så välkommen och ursäkta allt extra besvär. Problemet just nu är att komma på vilka jag hade på min blogglista *ler*.

    Kram

    SvaraRadera
  8. nej men kära nån då! se vad jag missar när jag inte är här några dagar va!..

    GRATTIS I EFTERSKOTT VÄNNEN!!!!! hoppas att dagen din blev fylld av precis sådant som du önskat att den skulle inehålla!.. parfym, köksmaskin och fina blommor är verkligen inte fy skam det inte! ;-D skickar många grattiskramar härifrån ett vintrigt stockholm också!.. även om de är några dagar för sena... men hjärtat är med! ;-D

    SvaraRadera