söndag 15 januari 2012

Sköna söndag!

Nu är jag lite trött på vinter, snö och kyla...även om det varit lite tunt av alla dem tre iår. NU VILL JAG HA VÅÅÅR!!
Det är svårt att frammana vår därute..men härinne går det huur bra som helst att plocka fram vårfärger och därför ser bloggen ut som den gör..

Dagen har varit lugn och skön med lite olika projekt. I går var vi ut och vädrade plånboken då kylskåpet behövde fyllas på och såklart fanns även annat på listan. Förstå asså...jag har ju inte kunnat shoppa på en hel vecka..haha!
Jag har länge velat ha nya gångmattor till hallen och jag visste precis vad det skulle vara. Exakt samma som den stora vi har i vardagsrummet såklart! Den är härligt gosig och fluffig och väldigt tacksam i färgen då man har 4 ljusa kissar.
Gissa vilka som blev gladast när mattorn kom på golven??...Jojo, 4 missar såklart. Nu kan de ha full busjaga i hallen UTAN att sladda in i väggen.
Jag som fått nippran på att pyssla med garn kunde inte motstå dessa färger..vårkänslan igen då.*ler*
Inte är det ofta man hittar nystan på 200g precis..så nu ska här knypplas på längden och tvären..men först något annat..
Lite inspiration på nätet gav mig än flera idéer så nu vet jag inte riktigt vad jag ska börja med..Beslutsångest kallas det..och det är väl lilla jag i ett nötskal det.
Det gäller att komma igång i lagom skala och inte ta sig vatten över huvudet...igen. Tell me about it..been there, done that!

Ha en fortsatt go söndag..
Todeloo & Kram

5 kommentarer:

  1. Snygg matta och ljuvliga färger på garnerna. Du får ha en skön kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga färger både på matta och garner. Förstår att kissarna blir nöjda med "sladdsäkert" i hallen...hihi.
    Ha en bra kväll!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Å så vårigt och fint du gjort både här och hemma! Här blev det lite vårigare i fredags då jag städade ut julen, även jag kan det faktiskt. Även om det var med sorg i hjärtat. =)Så det blev lite ljusare detaljer inomhus. Funderar också på att köpa mattor till hallen......får väl se vad det blir med tiden! Nu är det nya påslakan och lakan som står främst på listan. Tänkte ta en tur till ikea nån dag....
    Härliga garner också....jag ska också besöka en garnaffär i veckan. Det jag höll på med tog slut innan arbetet var klar. Typiskt!=)
    å så gott goa du!
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för titten hos mig, då kunde ju jag hitta hit!
    Verkligt mycket trevligt här, såna kisseraringar :) känner igen det där, man tror man köper matta till sig själv men det är nog inte så :)

    Ha en fin vecka/Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Hej =) var ett tag sedan man var in =) irra runt i internet världen ett tag. hehe.
    Jätte fint har du gjort här =) hoppas du får en skön kväll =). kram

    SvaraRadera