söndag 8 januari 2012

Helgen är slut..

..och det känns lite trist faktiskt. Tänk om alla helger bestod av 3 dagar!! Det tycker jag man ska få rösta om..
Ändå måste jag säga att det har varit sköna dagar..I lördags fick inte bara sonen sitt lystmäte utan även hans mor med. Vi hann med en sväng till Skansen för att träffa mina absoluta ÄLSKLINGAR..Surikaterna!!

 Jag skulle kunna sitta där i TIMMAR..och bara se på när de far omkring, spejar och grejar. Mer bilder kommer endera dagen då jag hunnit gå igenom dem alla..och det är inte några om jag säger så..*ler*
Filmen på Cosmonova handlade om Sea Monsters och var i 3D. Sonen tyckte den var helt SUVERÄN och hoppade till av rädsla då och då. Själv har jag inte så mycket att säga om monstren eftersom jag sedvanligt tuppade av och sov mesta tiden...haha! Det är helt otroooligt..De gånger jag varit vaken på bio är lätträknade..hrm,hrm.


Dagen idag har varvats med stickning, mat och bak. Jag försöker göra en gnom. Vi får se hur det går.. Längesen man läste stickbeskrivningar.
Lunchen bestod av en korvgryta som är såå smaskens. Tänk vad fyndigt när det står damer i mataffärerna och lagar mat och även bjuder på recept. Hyvens!!


Sen var det dags för kakor. Grannen bjöd på himla goda amerikanska choklatecookies i somras och såklart raggade man receptet. De är med både russin och chokladbitar och sååå smaskens!
Tack Biggan för en hit på kakfronten.!

Nu åter till min lilla gnom...
Ha det gott och sköt om er!!
Ninnibus

4 kommentarer:

  1. Ja surikaterna är speciella och jättesöta. Lycka till med gnomen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Och vad är en gnom??? En dag på Skansen med Surikaterna är inte helt fel och sen korv och kakor på det..Kan det bli så mycket bättre =))
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jisses vilken sötis du har på bild. Kan tänka mig att det är svårt att slita sig därifrån när man har sådana objekt framför kameran...
    Ha en fin vecka! /SA

    SvaraRadera
  4. Älskar också surikaterna! Dom är ju så kul! Gud så smarrig mat du visar då! och jag som ska hålla igen nu...Fy på dej! =) Har gått upp fyra kilo under hösten och det är ju inte så konstigt med tanke på att jag varit sjuk. Men kul är det inte! Muffinsmidja är inget kul! =) Så nu är det en del indragningar här tills detta problem är löst. Och jag vet ju att det inte behövs några stora underverk för att de ska försvinna! Bara att vara konsekvent och ha karaktär. Säger jag som är en matglad skit! =)=)=)
    Må så jättegott min kära syster!
    Kram kram från den Ystra!

    SvaraRadera