onsdag 11 januari 2012

Vinterkräka och sötnosar...

Jovisst..så är det. Hann knappt somna i söndags kväll så var sonen uppe och kräktes tarmarna ur sig..Upp igen efter 02 och 03 och slutligen 05.15. Stackars lilla parvel som var så slut så han grät när han inte vågade lämna toan. Det var bara att stanna hemma och ta semester..I vanliga fall klarar han att vara hemma själv när han är sjuker..men inte kan man kräva att en 12-åring som sitter på toa med hink i knät ska klara sig själv. Nänä..absolut inte! Man vet ju själv hur fruktansvärt kravlig och slut man blir med magsjuka..yakh!
Klart mamsen är hemma och servar och fixar och pysslar om. Fattas bara!!
Än har jag klarat mig själv..men jag måste säga att man känner efter väldigt mycket hela tiden..och inte äter jag mycket heller..utifall att!!

Nu till mina kära sötnosar som fastnade i min kamera i lördags..
Vet ju att det ev. kommer nya lagar om att vanliga människor inte får ha exotiska djur i sitt hem..men kunde man inte få ha en liten, liten surikat bara..De är ju såå ohyggligt söta!!

Den här sötingen satt och kurrade och ville prata lite..och när sen sonen och jag satte igång att härma den..så kom fler sötingar ur bohålet och satt och stirrade på oss. -Va e de nu..Vaffö jö ho på detta viset??

-10 grader och soligt. Klart man ska sola magen när det finns tillfälle..
Här ser man ju tyligt vad finurligt de använder svansen som stöd..
   
Hittade även en annan söting..eller rättare sagt flera. Jordekorre tror jag att det är..och de var verkligen full av energi..


Jag har verkligen fått mitt lystmäte..och få se hur länge jag klarar mig till nästa gång jag får träffa en surikat igen..*ler*

Bacillfria kramar..
Ninni



5 kommentarer:

  1. Stackars sonen, magsjuka är inte roligt och hoppas att ni andra klarar er. Vilka fina bilder på sötnosarna!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Stackars Danne! Hälsa krya på dej från mej! Klart du ska vara hemma när han är magsjuk, man kan ju lätt tuppa av efter ett par vändor på toan och då kan det gå illa. Söta bilder! Ett par såna skulle man ha...=) Nej nu ska jag gå ut i det underbara "vårvädret" som vi har idag! Ska till och med ta med kameran så det kanske blir några bilder på bloggen sen!
    Ha det så jättegott!
    Kramelikram!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilka sötnosar... kan man annat än tycka om dom?
    Välkommen till mej, kul att du gillar bloggen trots att mina bilder är "simpla"... fotade med vanlig enkel digitalkamera! Vill så gärna äga en systemkamera, men... dom kostar ju så mycket!
    Några skötselråd på kaktusen kan jag inte de dej mer än vattna inte för mycket!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Fy fasiken var trist att bli spysjuk. Klart man blir hemma när ungarna är dåliga oavsett hur gamla dom är. Hoppas du klarar dej.
    Dom andra små godingarna är ju för söta. /Knatten

    SvaraRadera
  5. usch ja, man blir bra mör av magsjuka. Tack och lov var det länge sen sist här hemma, tror det är 7 år nu eller så sen ungarna blev dålig sist. Jag klagar inte.

    Och ja, surrikater är übersöta!

    SvaraRadera