tisdag 7 februari 2012

Melodifestivalen ja..

                  

..måste erkänna att jag var en smula fängslad där OCH förvånad. Det brukar ju mest vara skit men si denna gången var det någon som fick " bena å spritta" på fröken härhemma.
Tro´t eller ej..men jag grabbade genast telefonen och röstade..och sonen följer lätt i mammas fotspår då han har samma musiksmak som mig. Stackarn har ju blivit pumpad med HOUSE sedan han låg i mammas mage..haha!
     

Jag snackar om Loreen´s låt Euforia. Fasen vad bra den är! Och vilken pipa människan har...Helt grymt skön!!
Jo, jag gillar dansmusik till max..och då snackar vi INTE styrdans. Nänä..dansband går fetbort..och den musiken framkallar både illamående o kramper..och den duger inte ens till att dammsuga till..även om sugaren går på högsta varven. Yakh!

Någon som gick igång på rockkillarna i Dead by April..var guben..och i slutändan satt vi o jublade alla tre..eftersom de båda gick vidare. Tjoho..nu kan man ju titta vidare..och veta att det finns ett ess i rockärmen..hehe!

Någon som absolut var såå jäkla urusel var ju han..Torsten Flink. Där satt man å tänkte bara..-Jaha..så fick han ju komma in i värmen en stund då...haha! Fast han kanske inte är uteliggare mer..don´t know..don´t even care..
Då skulle jag hellre lägga en hundring på fjanten Sean Banan..eller bananer i pyamas...the same shit!

                                             
Ord och inga visor from Ninnibus..
 
Vad går DU igång på??

6 kommentarer:

  1. javisst var hon bra! Helt sjukt bra! jag föll direkt för både henne och låten. Inte konstigt eftersom jag gillar att dansa till sån här musik! Sen var ju Dead By April också sjukt bra, så båda mina favoriter gick direkt till globen! Hurra!
    Må så jättebäst söstera!
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  2. Tycker också hon sjunger suveränt, men jag hade lite svårt för de lugna delarna av låten. Tycker inte det var särskilt bra startfält...men än är det kvar en del =)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas på bättre bidrag kommande lördag...
    Ha det gott!/SA

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det var helt rätt låtar som gick vidare, kul att det faktiskt var som du säger musik med lite sväng i :)
    Vi är ju alltid klistrade vid schlagern men nu känns det kul att se om det kommer mer bra!
    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, äntligen bra låtar som går direkt till final. Fast jag gillade Dead By April bäst, har alltid gillat dom. /Knatten

    SvaraRadera
  6. Jag är allätare vad gäller musik... med modifikation då. Jag klarar inte opera, hårdrock eller techno-trance-shit.
    Största favvosarna är väl Celine, Bon Jovi, Carrie Underwood och Pink. Svensk musik så är det Patrik Isaksson jag helst lyssnar på.

    Loreen är jäkligt bra hon med.

    Melodifestivalen har blivit för urvattnad för min smak,jag lyssnar på låtarna på dagen och bestämmer om det finns tillräckligt många bra låtar med för att det ska vara värt besväret att kolla eller om jag lägger min tid på viktigare saker. Oftast väljer jag att skippa att titta och kikar på finalen istället.

    SvaraRadera