lördag 4 februari 2012

Så in i bomben trött...


Nu är jag trött på det här..Varenda jäkla morgon i veckan har jag klivit upp för kl. 04!! Visst går det..och först framåt fredagen så känner kroppen av sömnförlusten och börjar trilskas. När man kom hem igår efter jobbet så hade grannen skottat gården åt oss..som tack för att guben sköter hans räkningar. Lite ångest hade jag inför att skotta snö innan kroppen fick känna att det är helg. Tack Ture..du är en ängel!!
Åt gott och ett glas vin till maten..och sen var det kört. Slocknade på soffan och sov i 3 timmar! Japp..det var fredagsmyset det..haha!
Efter nattens goda sömn på en atarax så har jag sammanlagt sovit i 12 timmar och det känns ju gudagott att man kan få hjälp att slappna av...även om man känner sig lätt duven idag.

Vintern har kommit till byn och jag fullkomligt VÄGRAR! Det ska bli huvva-kallt och nu när man bara väntar på våren så känns det som ett bakslag. Jag brukar räkna januari som årets kallaste månad och sen är det bara en snygg nedförsbacke till våren..
Gaaaaaah! Det är väl bara att leta fram snöskoveln lik förbannat då..morr!
Tack o lov för att man kan ha vår härinne..och känna att ljuset i tunneln ändå finns...

Mannen i huset suktar efter utlandsvistelse som vanligt..men hur lätt är det när sonen vägrar att lämna katterna. Även om vi har haft dem på det absolut BÄSTA pensionatet tidigare så känner Danne att han lämnar dem vind för våg.
Det gäller att vara taktiskt när man lägger fram förslag som man vill ha genomförda ..det vet väl vi kvinnor..haha!


Tror säkert att sonen släpper på sina ångest när han får bilder upptryckt under näsan som visar sommar, sol och stora härliga vattenrutschbanor..hehe!
Att vi sen har en bekant som kan tänka sig att sköta kissarna på hemmaplan OM vi åker är ju oxå ett plus såklart...

Ha en fin och strålande lördag!!
Kram Ninni

6 kommentarer:

  1. Kreta i slutet av maj tycker jag låter som en bra idé för er......för då är vi där=). Ja trött är bara förnamnet på vad jag också är, även om jag inte har så okristligt tidiga mornar som du. Denna förkylningen tar på krafterna.... Härlig granne ni har...fast om man vänder på det så har ju han världens bästa grannar så....det jämnar ut sej!<3 Försök nu att vila dej ännu mer goaste syster!Hälsa grabbarna!
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  2. Hade inte varit dumt att få åka till värmen nu när kylan är här.Och får kissarna passning hemma blir det nog av för er =)
    Det är fint när grannarna ställer upp för varandra. Skönt att slippa snön och få vila istället. Och hoppas du nu inte behöver fortsätta stiga upp i ottan..
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Brorsan åker till Thailand nästa fredag och jag är såååå avundsjuk för nu är det kallt. Burr!

    SvaraRadera
  4. Det låter som en strålande idé att åka utomlands till värmen för just nu känns det dryyygt. Vad bra att misarna kan få passning på hemmaplan. Du får ha en trevlig kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tja, jag har ju samma problem, det finns liksom ingen som kan ta hand om mina djur bättre än mig. Hahahaha
    Men solsemester nu låter fasen inte dumt alltså....

    SvaraRadera
  6. Det där såg inte alls fel ut nej! var ligger den där parken måntro? och kan jag följa med som handbagage? ;-D .. när det gäller badande är det svårt att hålla mig borta ;-D
    synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars hadde dina kissar fyra gärna fått umgås med mina två.. tänk villket hålligång de skulle ha! hihihi 6 lekande och springande katter... som sen somnar i en hög i soffan.. det vore nått det! ;-D

    hoppas du får tillfälle att riktigt vila ut nu i helgen vännen min.. att gå upp så rackarns tidigt är ingen lek!.. men tur du har en snäller granne som hjälpte till med skottandet!... ;-D
    Även här i sthlm är det kallt och snöigt nu. känner mig rätt purken över det.. hade heldre sett denna snö och kyla vid Jul!.. men nej då var det barmark som gällde... så nu lääängtar vi bara till vår och värme igen!.. fast en ljuspungt är ju den fina gosiga Halsduken som damp ner i brevlådan för någon dag sedan! ,-D den kommer väldigt väl till pass just nu!.. kunde inte varigt bättre timing!! hahahah! halsen håller sig numera både varm och stilfull! ;-D Tack än en gång vännen! ;-D en riktig toppengåva att få såhär i vinterkylan.. en halsduk stickad med kärlek ifrån en kär vän! <3 (ja och en luddig tissetatt som var så snäll och drog min papperslapp ut högen!)

    ta hand om dig och håll ut!.. Våren kommer... någon gång! ;-D

    SvaraRadera