torsdag 29 mars 2012

Diamond´s are a girl´s best friend...

Nja..kanske inte riktigt för mig..som inte ALLS gillar tingeltangel i öron och runt hals. Man kan ju säga som så..att man är billig i drift på den fronten..haha!
Nu snackar jag lek med kameran..och som sagt..så var vädret rätt uselt igår. Grått, grått o regn..så vi fortsätter väl på det spåret då.
Vi kör foton i svart/vitt..även om det finns risk att Katta blir nedstämd av färgen..hihi!
Jodå..det finns en hel del prismor i huset..Men att jag är samlare..nänä..det vägrar jag tillstå. Man kan inte ha FÖR många..*ler*

Detta är en ljuslykta som hänger i trappen..

Ärvda stakar med ljusmanchetter..

En stor droppe som hänger under en ljuskrona..

"Stenarnas sten" - Bergskristall som ska ha en speciell slipning i pelaren och en "själ" inuti för kanalisering och healing. De två glasdiamanterna har sonen köpt till mig..bara för att de var så snygga..*ler*

Japp..det finns ju risk att det kommer mera..för har jag snöat in på någonting....hrm,hrm.

Övrigt kan jag säga att jag i afton haft fint vårbesök av hungrig igelkott..men det tar vi en annan dag..*ler*

Kram och todelooooo!

5 kommentarer:

  1. Jag är oxå billig i drift. Massa blingbling är inte min grej. Förr, när man var ung o fräsch hade man ju en massa skit i öronen men numera nothing.
    Jo, jag hade en rödhake här i vintras som var hungrig o vilsen. Nu har jag inte sett han på ett tag förståss men jag hoppas han lever o har hälsan. Igelkottar hade vi förr men dom flyttade eftersom dom inte ville konkurera om maten med katterna.
    Ha det gött. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! Jag blir riktigt sugen på lite kristaller och prismor igen. Jag får nog leta upp dem. Ha en riktigt bra dag.

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Bellissimi questi cristalli! felice fine settimana...ciao

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite vackra prismor.. de har en förmåga att liva upp ett rum... fast lite tingel tangel i öronen är ju inte helt fel heller förståss ;-D dock är jag väldigt restrektiv med sådant också, får inte bli för mycket för då ser man bara ut som en julgran! hahahah.. nog för att jag gillar julgranar.. men inte så mycket att jag vill se ut som en!
    bergskristaller är allt bra vackra... vet att jag har/har haft en liten samling med olika kristaller och halvädelstenar... undrar var den samlingen tagit vägen nu?.. är så mycket saker som man tappar bort när man flyttar tycker jag.. de finns liksom inte kvar på samma ställen längre ;-D

    kom på något gällande din vackra soluppgångsbild i förra inlägget föresten.. när du trodde att det skulle bli bra väder under dagen. det är en gammal sjömansramsa som sitter i huvudet och ännu så länge har den aldrig haft fel ;-D

    "Red sun at night, sailors delight.
    Red sun at morning, sailors take warning"

    SvaraRadera
  5. Sååå mysigt med igelkott på besök föresten!! de kan då verkligen förgylla dagen med sina sällsynta men trevliga besök. hoppas han kommer åter ;-D

    SvaraRadera