lördag 31 mars 2012

Tveksam vår..

Tänk att blåbärsris kan vara så vackert om våren..Först när man tar in det och får se det blomma upptäcker man det sköna..

Jodå..Tussilagon har kommit även här..

Aftonbesök av igelkotten. En smula blyg om jag får säga..men vem fasen blir glad när det kommer en käring i mörkret och blixtrar med otäck kamera!??

Hagel har vi oxå haft och de HAR ju varnat för snö så..
lik förbannat blir man häpen när man vaknar en skön lördagsmorgon och blickar ut..
Vaaa? Ett tunt pudertäcke med vitt igen?? Näe..Guu vad surt..

Klart oron kommer över liten igelkott som vaknat alltför tidigt..
Hoppas han finner ett skapligt varmt bo..men vad 17 ska den äta? Det finns ju liksom INGENTING därute än..
Grannen kör med korv och vi med kattmat och rått ägg..Det får nog bli lite pannkaksgräddning så man är redo när lilla pyret kommer ikväll. Den behöver nog fett..eftersom den gärna äter av fåglarnas solrosfrön..hmmm.
Vad händer om det blir kallare..typ -10 grader eller nåt.
Ska man plocka in den i källaren för att rädda den..eller vad gör man???

Kram och ha en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Ja våren kom av sig rejält. Här blåser det råkallt. Vackra bilder, speciellt blåbärsriset gillar jag. Igelkotten ja, vad gör man? Jag har inte en aning tyvärr. Får nog söka på nätet. Du får ha en bra helg. Snart Blåkulla *ler*.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Det är nog ingen fara för Kotten, det finns larver och maskar i jorden, den krafsar fram dom lätt. Men han tackar nog för maten ni bjuder på!
    Tack, du rara, för kommentaren hos mej. Jag delar helt din övertygelse. Och Maj levde ett mycket bra liv.

    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vi får hoppas kotten kröp in i ett litet hål nånstans och att solen och värmen snart är åter...
    Ha nu en bra helg
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Oj stackaren. Tänk om han är lika frusen som jag. Om han hade varit hos mej hade jag nog lagt ut nåt slags gömme till honom, typ en sån där kattresebur, om du fattar vad jag menar.Eller en stor hög med halm eller hö! Eller nåt sånt därnt. Fast jag är ju jättefjantig med alla djur. Jag bygger ju till o med kojor till mina lagårdskatter.
    Ha det gött. /Knatten

    SvaraRadera