lördag 24 mars 2012

Skön lördag med fler vårtecken..

Lördagen har varit skön med en massa trädgårdsarbete..och jag känner mig såå nöjd som fått stora rabatten rensad. Vädret har varit mycket lämplig för arbete..alltså lite sol och lite vind. Tempen klättrar uppåt 16 grader...så man har ju knappast pressat i bikini...som vissa här på blogspot..hrm,hrm...*ler*

Ett litet vårtecken dök upp idag..och SÅKLART måste kameran fram..Tyvärr hade jag en konstig inställning i kameran som gjorde att jag inte hann få den ultimata bilden innan sötnosen glatt fladdrade vidare...
Min kära granngubbe, Ture, rapporterade att årets första igelkott kommit fram och redan festat på korv. Själv har jag ännu inte sett den..men som sagt..kameran är ALLTID laddad och redo. Igelkottar har varit väldigt frånvarande i MÅNGA år här i byn..och det är jättekul att de vandrar över ån och trivs här. Såklart är vi många i byn som fjäskar med pannkakor,råa ägg och andra godsaker..allt för att de ska trivas och må bra.

Efter aftongrillningen kommer paltkoman och resten av kvällen kommer att tillbringas i soffan framför en bra film.

Guben köpte den som jag såå länge väntat på..HUVUDJÄGARNA! Som jag tidigare sagt så är boken bland de bästa som jag läst..och jag litar på Knatten som säger att filmen är lika bra som boken...Klart man måste se den då..*ler*
Rapport följer...
Testade faktisk min snygga, trendiga jympdräkt igår och tog en liten prommis..och blev snabbt uppskattad av en söting..

Sällan har jag sett en häst att bli så glad att se mig....haha!
Tjoho..Lanefelt..here I come!

Kram och sköt om er...
Ninni

2 kommentarer:

  1. Det låter som en väldigt lyckad dag och vackra bilder. Ha en fortsatt skön helg.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga vårbilder..Här snöade det 10 cm igår =(
    Får nog ta och läsa den där boken ... många verkar gilla den.
    Ha nu en bra dag i vårsolens glans =)
    Kram ♥

    SvaraRadera