torsdag 22 mars 2012

Våren är här!!


Jamen äntligen säger jag..Igår fick jag minsann en skön timme i solen med god bok och en skvätt kaffe. Såå skönt! Idag klättrar termometern till 16 grader..men solen gömmer sig bakom ett dis..så det blir inte solstolen än.

Ljuvliga blåsippor kommer i grusgången och korgen vid köksfönstret fick sig lite blomsterfägring oxå. Jag vet, jag vet..det kan fortfarande bli snöstorm och 10 minus..men när solen behagar gömma sig bak molnen får man fixa egen sol..
*ler*
Igår blev jag riktigt full i skratt när jag städade ur garderober..
Där dyker den där saken upp igen..som alltid blivit kvar i otaliga rensningar. Den är säkert från början av 90-talet och ALDRIG ANVÄND...men jag vägrar envist att slänga den.
En vacker dag..tänker man väl kanske...
Lova att inte skratta nu..
Tadaaa!!
Släng dig i väggen, Susanne Lanefelt...haha!
Jovisst..det är en gympingdräkt..fast idag påminner det mer om en brottardräkt..
Ok..lite mordern kanske..eftersom det är lite cykelbyxa över underdelen..men sen..hm..På nåt vis tänker jag på Borat..fråga mig inte varför..fniss! Ett par ärtiga neonrosa benvärmare till de här så....*ler*
Fick faktiskt en idé i skallen att göra en galen gympavideo..men man kan ju inte ta fasta på alla tankar som dyker upp heller...
Visa mig offentligt i denna??
Pleeeeaaaseeee!!
och inte tänker jag slänga den heller..häpp!

Driftig kvinna ligger i och ligger på..
Kl.9 var jag i full färd med bakning..och denna gången blev det en smarrig Ryttarkaka. Inte testat? Det MÅSTE du!!

Tänk dig en kletig chokladkladdkaka i botten..och så ett frasigt kokostäcke ovanpå..Ahhh!...gudagott!
Receptet finns HÄR!

Nu är det vårstädning på frukostaltanen som gäller..
men först....en kopp java.

Todeloo!

8 kommentarer:

  1. Fiori in festa per l'arrivo della primavera, bello il cestino! buona giornata...ciao

    SvaraRadera
  2. Oj vilka smarriga kakor du bakar hela tiden. Var sjutton bor du? :)
    Och Jooooo jag vill se en video så sätt igång nu!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, den där gympadräkten påminde mig om 20-talets baddräkter!

    Kakan såg smarrig ut dock och blomsterna är jättefina!

    SvaraRadera
  4. Den dräkten är så cool, gör aldrig av med den *ler*. Ha en skön kväll.

    Kramen

    SvaraRadera
  5. *asg* förlåt men jag kan inte låta bli....jag vill verkligen se dej i den! Eller det spelar egentligen inte nån roll vem.....bara att se nån i den hade varit kul! Visst är det härligt att våren är här! Har suttit ute på altanen en stund idag men helt plötsligt fick jag lite arbetslust. Så jag krattade ren gräsmatta från pinnar och annat löst. Känns bra! Så nu är väl min del av trädgårdsarbetet klart för i år!=)
    Må så jättegott goa du!
    Kram kram från Ystra Söstera

    SvaraRadera
  6. Det är bara att komma hit ner och plocka snäckor...mat och logi finns här! Alltid välkomna till kusten!Kram Kram!

    SvaraRadera
  7. LOL!!!!!!!! And miam!!!
    Not to blog ... too many constraints already ..... and I spend much time admiring the blogs of friends! Good week-end!

    SvaraRadera
  8. Hahahah! ja den var snygg du! ;-D och de där illrosa benvärmarna till bara för att göra ensemblen komplett!.. ser verkligen fram emot att göra den där gympavideon.. för jag ahr väll berättat att jag har ett brinnande intresse för film och videoredigering va?.. har komplett program hemma samt en väninna som läser till dokumentärfilmare som säkerligen gärna hjälper till med detta! ;-D

    SvaraRadera