måndag 12 mars 2012

Trodde jag var klar...

med jobbet idag och stod redo att pysa hem för gott...men icke då. Chifen hade några till han ville ha bilder på..Jag blir gaaaalen!! Nåväl...imorgon kanske jag är klar i alla fall..Vi siktar på det...
I möra åker vi även o hämtar båten...men något fartyg är det absolut INTE..haha! Den är bara lite större än vår gamla plastbåt och lite fler sittplatser..så nu kan mor sitta o lapa sol med en god bok..medan grabbsen fiskar o har sig..hehe!
Den får "natta" i grannens la´gård så länge innan det är dags för sjösättning i stugan tänkte vi.


De gröna fingrarna börjar att klia ordentligt nu..och det är inte bara min infernaliska klåda. Fram åkte STORA bibeln i huset och bläddra,bläddra. Boken är min ögonsten som guben kom hem med för ett par år sedan. Där finns ALLT!! Boken väger 3,4 kg och är på över 1000 sidor..så jag kan lovar er..inget man ligger o läser i sängen precis..haha!
Nu är det ju så att jag har en bild i huvet..på en härlig uteplats med lite medelhavskänsla, stenlagd pergola med stora härliga änglatrumpeter..men finns denna bilden i boken tror ni...Nänä..Nu har jag bläddrat..tusentals sidor hit o dit och är skitsur.
Jag BEHÖVER bilden för ett sommarprojekt i trädgården.. Det betyder alltså att bilden egentligen fanns i en trädgårdstidning..och dem har jag duktigt slängt bort i min städiver..VAD TRÖTT JAG BLIR!!
Hur kan man vara så jäkla korkad!!??
Hur fasen ska jag nu få karln å förstå vad jag vill..
-Visualisera solstrålarna som tränger igenom ett tak fyllt av grönska..Det är härligt varmt och doftar ljuvligt av hängande blomklasar....
Golvet består av natursten och stenplattor i böljande former där pergolans pelare tar vid och bjuder på slingrande grönska och ett porlande vatten intill..
Svaret är nog kanske inte riktigt som man tänkt sig...
-E de int ba å måla altanhelvete grön o sätt på vattenspridaren på småfjös..Myggljus luktar ju mä..

Gaaaaaaaaaaahh!!

6 kommentarer:

  1. He he inte är det lätt alltid men du får söka på nätet för jag tycker jag känner igen visionen. Ha en fortsatt bra kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter fantastiskt det du beskriver, t o m jag som inte är någon trädgårsmänniska blir sugen att göra om. Kan du inte rita så mannen förstår hur du menar?

    SvaraRadera
  3. jadu... jag är en sån där som sparar på allt och maken är en sån som slänger.... så hade det varit här så hade tidningarna funnits kvar. Men det är du ju inte hjälpt av såklart.

    Kan du inte googla på trädgårdstips då och välj bildsök så kanske du hittar om inte rätt bild så kanske nån likvärdig eller bättre???

    SvaraRadera
  4. ja det där med att när man har en bild i huvet....det känner jag ju igen! =) Här fick jag tag på sonen igår och han ska göra ett bord till altanen för oss. Ett stort ett. 120 brett och två meter långt. Ska ledigt kunna sitta minst 10 pers....och detta kommer att väga bly så det inte blåser bort. =) Det är så kul nu när vi börjar få ordning på planerna för altanen och börjar att förverkliga dom! Kommer att bli en drömplats!
    Må så jättegott goa du och lycka till!
    Kram kram från den Ystra!

    SvaraRadera
  5. Hahaha...tycker din ide låter toppen, såg nåt liknande det du beskriver i tidningen Lantliv =) Själv drömmer jag om ett till växthus. Visst är det härligt att drömma och planera...oj,vad man blir sommarsugen...suck.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. *skratt* Ja, vad gör man med karlar som inte fattar!! Jag har ju oxå tusen idéer men en karl som vill ha det enkelt o praktiskt. Helst asfalterat kanske.
    Jag har oxå en bibel, fast inte samma som din. Min är full med rosor. Tänk vad man kan försvinna in i en sån bok/bibel. /Knatten

    SvaraRadera