onsdag 14 mars 2012

Ääääntligen!!

Japp..jag jobbade sista dagen igår..och DET KÄNNS SÅÅ SKÖNT! Visst är man knäpp när man sett fram mot den här dagen..men som situationen är finns det ingen anledning att gå o skrota på jobbet heller. Det hade ju varit en annan sak om det FUNNITS jobb..men de som är kvar..sitter nästan å rullar tummarna..och HUR KUL ÄR DET!?
Jaja..nu har jag i alla fall full lön till den 1/5 och sedan är det a-kassa som gäller..Den dagen, den sorgen...

På kvällen var vi o hämtade nya båten..men det har varit för mörkt för fotografering. Vi höll lagliga 30km/h i 5 mil...och det var ju intressant att se sina omgivningar i SLOWMOTION!!
Efter frakten petade vi i oss en snabb middag och skålade..-Jaha..nu har du blivit lyxhustru då..sade guben. Där fick man nästan drickat i vrångstrupen..-Hallå..kolla in högen med disk på bänken...va e de för lyx me de?..och förresten ska man va gift för å kallas hustru..jag e inte ens de..haha!

Dagen började med nytt jobb..Som hemmafröken finns det en hel del att göra och eftersom sonen ska sälja bakverk i morgon i skolan...så var det bara att sätta igång med baket.
Något som jag är GALET förtjust i..är falsk potatiskaka. En gammal jobbarkompis´s mormor är superduktig på såna..så man har ju ätit en del...men aldrig provat att baka dem själv. Sagt o gjort..
Tadaaaa!!
De här måste jag gömma undan innan guben kommer hem...Kakmonstret är farligt när han fått vittring på sötsaker..

Har ni inte provat dessa...så kan jag säga att ni missat något stort och mycket väsentligt i livet...Kunde man få orgasm av bakverk..så hade man garanterat fått en trippel...haha!
Recept finns HÄR!

Vårsolen skiner men det är kyliga vindar än..så det blev inget sitta ute med kaffe..men snart så..*ler*
Å andra sidan så har jag HUR mycket som helst att dona med..så det lär väl bli både tillfälle och väder framöver.
Hoppas ni haft en härlig dag...
Kramelikram

3 kommentarer:

  1. Nu ska du ha en härlig vår och plantera och dona! Sitta en stund i solen med en mugg java hoppas jag också att du tillåter dej!=)
    Må så jättegott goa du!
    Kram Kram Miriam

    SvaraRadera
  2. Oj du har blivit lyxhustru *ler*. Då får du fullt upp vill jag lova men glöm inte sol- och kaffepauserna för de är livsviktiga. Jag tillverkar kuddar för fullt så jag börjar misstänka jag får lotta ut några på sikt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Recept på gosaker suger jag i mig som en svamp. Tackar!

    SvaraRadera