torsdag 15 mars 2012

Varje minut är dyrbar... Hundar i masslakt!!



DU kan rädda hundarna – i denna minut

Massor av hundar blir dödade i Bangladesh, Indonesien och Filippinerna. Rädslan för rabiessmitta har fått människorna att lösa problemet genom masslakt. Gudskelov är de länderna positiva till att samarbeta med WSPA om att vaccinera hundarna – istället för att slå ihjäl dem. Tänk: Du och jag kan stoppa hundarnas lidande nu. Vi är så nära. Vi behöver bara pengar till vacciner:

180 kr. bekostar vaccin till 25 hundar.

350 kr. kan ge 50 hundar ett rött halsband, så att allmänheten kan se att de är vaccinerade.

650 kr. bekostar vaccin och röda halsband till alla hundar i ca tre byar.*

Varje minut blir 38 hundar dödade. DU kan rädda dem!!!

Jag har sett en film från Bangladesh, där hundar blir massförgiftade. De kastas upp på ett flak på en lastbil och avlastas på en soptipp – som avfall. Det gjorde så ont i mig att se hundarna ligga där i högar, medan de fortfarande vred sig i smärta och blev långsamt kvävda av giftet. När jag sluter ögonen, kan jag fortfarande höra hundarnas desperata ylande, säger Roger Pettersson från WSPA.

Att enbart visa sitt stöd med ett rött band i sin profil på facebook hjälper inga hundar som plågas till döds..Att däremot lämna ett engångsbelopp i den summa DU kan...RÄDDAR VERKLIGEN LIV!!

DU och jag kan stoppa dödandet. Tiden flyger, och varje minut dör 38 hundar. Jag ber dig. Ge ditt stöd nu vänta inte en minut mer. >> (klicka på länken)





Ninnibus

4 kommentarer:

  1. Det gör ont i hjärtat att läsa om detta..Självklart måste vi hjälpa till.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Usch usch usch. Klart man vill hjälpa. Stackars vovvsingar. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Helt vansinnigt, klart man vill hjälpa.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visste inte först om jag skulle orka titta på detta för jag mår så illa när djur eller barn far illa, men man kan inte blunda och sticka huvudet i sanden. Människan är så grym! Jag är självklart med och sponsrar!

    SvaraRadera