lördag 21 april 2012

Östanby fågelstation..

Igår snöade det hej vilt och det var vitt på backen. Jag behöver väl inte säga att man är less på detta nu.
All snö medförde en massa hungriga fåglar som trängs vid fågelbordet och det är ett jäkla kvitter därute. Ost, majs och äpple behövs för det är så många arter därute.
Vi har haft en lurvig katt på besök..och det är väl klart..Matar man igelkottar med kattmat så lockar man väl till sig fler matfriare.

Klart man måste passa på att fota små gynnare när de härjar utanför köksfönstret..men nu fick jag anledning att förbanna mig själv som INTE putsat fönstrena...Gaaaah!
Hittade dock en vinkel som inte gav ett grått dis..och dessa bilder är jag rätt nöjd med.
Säg hej till Grönsiskan som visar upp sig...


Fru Grönsiska vill oxå vara med...
Ekorren kom oxå på snabbvisit..men det tar vi en annan dag.
En fortsatt trevlig helg till er alla..
förhoppningsvis UTAN snö..

Kramen Ninnibus


7 kommentarer:

  1. Visst är de söta och vackra bilder. Du får ha en fortsatt fin helg.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka fina bilder! Längtar också efter vår ... :)

    SvaraRadera
  3. Ha-ha....jag känner igen den där irritationen över smutsiga fönster när man vill fota:-) Fast så skitiga verkar inte dina fönster vara tycker jag - bilderna blev ju fantastiska! Visst är det kul med fågelmatning i trädgården?
    Hoppas du får en skön och snöfri fortsättning på helgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja jag har liksom ledsnat på att gå ut helt, det får faktiskt komma någon soltimma först :) men såklart fiffigt att fota dem från insidan, blev jättebra bilder!
    Ha en fortsatt fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Å så nära och fina bilder, tycker jag som älskar fåglar. Fast såna har jag inga här hemma tyvärr.
    Vi har sluppit ifrån all den där snön som så många andra har fått. Igår hade vi så gott o ljummet väder att det till o med åskade. Härlig stämning. /Knatten

    SvaraRadera
  6. Ja ingen mer snö nu tack, bara mera fåglar för det är kul. Sååå fina bilder!

    SvaraRadera