söndag 22 april 2012

Fler besök vid fågelbordet..

Helgen har varit skön och avkopplande men inte har det varit så mycket uteväder precis.
Flockar av fåglar fortsätter att dinera och jag har fullt sjå att fylla på med frön.
Grönsiskan är en flitig besökare och numer har jag massor av bilder av den..men denna gången väljer jag att visa några andra snyggingar.
Först gråsiskan med sina rödabruna hätta..

En blixtvisit från den skygga hackspetten..

Och såklart den sötaste av de söta...Ekorren.

Skrajsen sprang den hit o dit..men kunde till slut inte motstå fåglarnas smörgåsbord..*ler*
Det var fuktigt smältväder..Det syns tydligt på kottes fuktiga ståpäls på öronen..haha!

-Ok..hit men inte längre, fröken fotograf..Nu ska jag smörja kråset!!

Dagen idag var jag uppe i ottan och målade i källaren o donade..Hopp i duschen och redo för nya äventyr..så började nysningarna som aldrig ville ge sig.. Det slutade med att grabbsen fick åka till Gävle själva och själv fick jag krypa under filten i soffan och snörvla allena.
Guu vad sur jag blir..när man är laddad till max..och så blir man golvad av en fjantig förkylning..bläh!
Hoppas på bättring i möra..för jag har HUR mycket som helst att göra..
Kram och ha en fin vecka!!
Ninni

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Att fotografera fåglar är inte det lättaste, men du lyckas riktigt bra! Visst är det mysigt med djur i trädgården? Själv såg jag två ekorrar som lekte och sprang upp och ner för en tall imorse. Dom var jättesöta, men omöjliga att fota för dom satt inte still en sekund:-)
    Önskar dig en skön vecka! Kram!

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha ett bra objektiv på kameran =) Vilken skit att du blev förkyld, det finns ju roligare saker i livet.
    Krya på dig kram ♥

    SvaraRadera
  3. Underbara foto, du är jätteduktig!
    Kramen

    SvaraRadera