lördag 14 april 2012

Skön lördag...

..har det varit på sätt o vis om man bortser från vädret alltså. Det har blåst isande vindar och någon enstaka flinga har man sett falla..men det skiter vi idag utan har kämpat på med innepyssel istället.
Jisses..stackars guben min när min energi flödar för fullt...DÅ ska mycket hända..och på mycket kort tid med..haha!
Först testade jag med att "glimma" till lite silver..Hade en bricka som blivit ful och då var det bara att leta fram lite mer prylar. Vatten+salt+ folie..och koka upp..Vips så är prylarna bra mycket fräschare...
FÖRE

EFTER
Sen var det pyssel med sovrummet nere...som nu blev ett lite enklare gästrum. Ja..fast gästrum o gästrum förresten. Oftast är det vi som smyger ner om sommaren och sover där eftersom det blir så attans varmt på övervåningen...men si nu har vi köpt en luftvärmepump till övervåningen...så i sommar ska det vara MAX 17 grader när jag sussar..Tjoho vad gött det ska bli!!!
I alla fall så är det i detta rummet som garderobsdörrarna finns..som jag målar och målar och målar....
Några är klar och här kommer bildbevis..

Vi sparade EN säng i rummet...för det är bra å ha..om någon är sjuker eller OM det kommer någon som vill slagga över..

Kuddarna i sängen är strategiskt placerade så ingen STOR kisse med fetare päls...läs Keso, ligger mot den nya tapeten och flottar ned..En får inte va dum int!! Den här gången var det Oliver som absolut MÅSTE premiärligga i nya rummet...

När jag ändå rände runt i huset och kånkade prylar var jag ned i källaren och rotade i förrådet. Gissa om vi har en massa bööös! Ibland är det bra med yta i källaren..men jag kan ju säga att man är duktig på att samla skit med....mutter
Men se där....en till kaffepanna i koppar!!

Jasså hade vi två stycken...hmm..
Jamen då var det ju VÄLDIGT onödigt att jag tog en tur till stugan för att hämta den stora BARA för att hänga den på kvasten inför resan till blåkulla..haha!
Jamen vad GÖR man inte för en bra bild...fniss

Todelooo och sköt om er!!!


10 kommentarer:

  1. Jättefint och jag tycker Oliver har bäst koll *ler*.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt rum!!!!

    SvaraRadera
  3. Hur fint som helst, imponerad över att du kan ha så många saker framme.
    Våra vildhjärnor river ner allt i deras väg, mattor, tapeter, krukor och prydnadssaker.

    SvaraRadera
  4. Aucun souci, l'endroit est confortable..la preuve, le chat est là !

    SvaraRadera
  5. Ljust härligt rum och vilka underbara tapeter 8) Å kopparkannor sååå snyggt för att inte tala om katten han är också en snygging 8)

    SvaraRadera
  6. Rummet blev ju kanon ju! Kommer och flyttar in där....för det var väl för gäster?=)
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  7. Jo, ni har det riktigt vackert och snöfattigt nere hos er. Men fy vad det blåste kallt och ridhuset i Högbo var isande kyligt, tyvärr.
    Hade jag varit själv i bilen hade jag allt kommit förbi och sagt Hej till dig =)
    Tapeten i det fina rummet hade vi tidigare i vardagsrummet =)
    Ha en bra dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Ojsan! så fint gästrum era gäster får, det kanske gör att de stannar längre.
    "Böös" i källaren ? Menar du möss, släpp ner katten i källaren, då blir det strax rent
    Här säger vi annars att "böös" eller "böss" är folk som är "typer", otrevliga såna
    eller "sluskar", ovårdade i klädsel och språk.Vad har du i källaren som du samlar på?
    Annars kan du lägga eller släppa in "bööset" i gästrummet, hi hi hi. . .
    Ha det så bra, med eller utan "böös" /
    Eva

    SvaraRadera
  9. Jo du har rätt..Böös kallar vi oxå patrask,sluskar osv. Men mitt böös är oxå skräp..fast sånt jag ärvt..som jag inte kan slänga..därav uttrycket.

    SvaraRadera