fredag 13 april 2012

Jisses.....

Todeloo..

..så tiden springer iväg. Kolla vem som e tillbaka...Cykel på köpet..haha..SKÄMTAR!!
Har varit skönt med en bloggpaus och jag måste väl erkänna att trippen till blåkulla sög musten ur mig..Det är bara att inse att man är till åldern och inte klarar partynätter mer..*ler*
Fortsätter måla på mina förbannade garderobsdörrar..Viger tid till sonen som har påsklov..och har börjat fila på cv och funderar på vad jag ska BLI när jag blir stor..Inte är det lätt och det skulle vara kul att sadla om helt. En tripp till min faffo-sierska planeras framöver för lite vettig vägledning...En aha-upplevelse är aldrig fel när man fått tunnelseende...*ler*
Regnet har varit närvarande hela veckan..förutom igår när det blev akutbesök på affären för en grillafton. Det gäller att passa på när tillfällena ges..

Just nu längtar jag bara till sol o värme så man får ställa ut sina blommor på frukostaltanen. Det är ofta minus om nätterna så idag trängs växter i köket och de är verkligen I VÄGEN!!
Här trängs både folk och fä om sommaren..och altanen är nätad för kissarnas skull..
Har ju en vision om att glasa in denna och bygga en utegård för fyrbenta monster...men det är ju mycket man skulle vilja göra..och just nu när man blir arbetslös flödar idéerna onödigt mycket..haha!
Har fått med guben på att spåna om rust av badrummet...och bara DET får räknas som ett kliv i rätt riktning..
En får ta det försiktigt och vara lite taktisk när man planterar idéer i en karls huvud...haha!

En härlig helg till er alla!
Kramis Ninnibus

5 kommentarer:

  1. Alltid kul med idéer och mysig bild. Ja man får ta det varsamt för karlar behöver alltid betänketid *ler*.
    Du får ha en riktigt skön helg.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Å är det din altan!!! Det ser ut som ett foto ur en tidning. Sååååå mysigt!! Jag blir ju attans avis då eftersom min altan aldrig kommer att få nån som helst mysfaktor.
    Skönt du är tebax hel o hållen från Blåkulla.
    Önskar dej en goe helg. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig altan du har, förstår att allehanda två och fyrbenta trivs där!
    Vi håller också på att näta in vår altan och ha en kattbur i anslutning till källarutgången :)
    Då får vi se om du får något tips till väg att gå åt, det är inte så dumt.
    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Wow vilken mysig altan, verkligen inbjudande. Jodu, ideer har jag skallen fullt av också och varje gång jag säger till björnhannen: "Du, jag har en ide´" så skriker han: "Nääää inte mer nu" hihi.. men får det bara sjunka in så utför han proffsigt och snyggt, precis som jag vill ha det :) Han är go!

    SvaraRadera
  5. Ajabaja inte kalla de fyrbenta för monster,eller har monstren fördärvat nåt för dig,
    då kna jag förstå hi hi.
    Ja nu längtar vi alla efter värmen, hopplöst att flytta in o ut på krukor,och täcka över hela tiden.
    HA ha, plantera en ide´den var bra, när jag säger att jag fått en ide´, hjälp nu får jag mer jobb, säger "gubben".
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera