fredag 1 juni 2012

Inte riktigt som planerat...


Dagens veterinärbesök tog en helt annan vändning än vi tänkt oss..
Nån rakad katt blev det tyvärr inte...eller lejonklippning som det var tänkt då. Jag bad vetten lyssna på hjärta o lungor och där fanns ett rosslande som inte lät riktigt bra.
Istället lade vi fokus på att röntga lungor och ta lite blodprov istället för att ta reda på om Keso är ok. Det var väl inte sådär jätteroligt att bli undersökt..och stor misse visade minsann sina muskler och stretade för full muggar.
När jag åkte åter till vetten vid lunchtid för att vacca brudarna fick vi svar på blodprovet..som till vår glädje var helt ok. Dessvärre KAN det vara astma han dras med..så det var bara å dra i ilfart till apoteket och införskaffa kortison som ska börjas tas direkt.
ÄR det astma så märks det ganska snart att medicinen hjälper..I så fall är det fortsatt medicinering och bantning som gäller.
Stackars lilla, stora trollet!!
Så tyvärr..min vänner..det blev inga fnissbilder på lejonklippt Keso denna gången..men så fort det blir sommarvärme så...*ler*
*     *     *     *     *

Har börjat baka sommarens glädje för att stoppa i frysen. Min glädje är min farmors mandelmusslor som går att fylla med allsköns läckerheter. Just dessa har bara sylt och grädde...men fasen så goda..och framförallt smakar de farmor...och sommar.
Klart man har tjuvsmakat allaredan...fattas bara..*ler*

Visst ja..det kanske är på sin plats att redovisa projekt mormorsrutor ja..Filten kunde varit klar för lääängesen..men för att inte tröttna ur..så började jag på en till...fast i brunt istället..haha! Snacka om variation va..fniss!

BARA 150 RUTOR....pust!
Här ska bara tre rimpor virkas fast så har jag den klar..
BARA 108 RUTOR TILL...
Less på rutor nu kanske?? Näe..håller på med en kudde med..haha!
Lämpligt pyssel som går snabbt kan jag tipsa om..och vid det här laget behöver jag knappt titta vad jag gör..Mer fokus på tv-n nuförtiden..hihi!

I möra drar grabbsen ner till Linköping o svägerskan. På schemat finns både Cloettafabriken och flyguppvisning och jag hoppas de får skapligt väder. Inte ofta man är gräsänka precis..men det ska nog gå bra det med...hehe!

Kram och en trevlig helg till er alla!!
Ninnibus

7 kommentarer:

  1. Stackars stora lilla trollet, nu blir det inga mandelmusslor till vardags där inte...
    Ha en bra dag som gräsänka!
    Kram/SA

    SvaraRadera
  2. Stackars katten inte kul. Handarbeten ja det varierar verkligen. Ha en fin helg.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  3. Stackars katt:-( Hoppas medicinen hjälper! Jisses vad flitig du är och vad fint handarbete!
    Hoppas du får en skön helg!
    P.S. Tack för regndansen. Du måste ha dansat duktigt - det har regnat i snart ett dygn nu:-)

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla kissen... hoppas det fixar sig :)
    Så duktig du är med att handarbeta och baka... mandelmusslorna ser mumsiga ut!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Stackars Keso. :(
    Håll koll på kortisonet bara, det kan få fula bieffekter som att han börjar dricka för mycket vilket kan leda till inkontinens och även urinvägsinfektion (det är vad som drabbar hunden när hon får kortison så hon kan inte äta det).
    Astma är ju inte roligt för nån så jag hoppas han inte har det. Huvvaligen då.

    Krya på sig till lilla stora kissen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja här var det rutigt värre ser jag!.. är mäkta imponerad över din uthållighet. ;-D ... det kommer bli så mysigt att krypa ner under de där filtarna sen ska du se! och med din fart så blir de ju garranterat klara till höstens ruskväder ;-D

    hoppas att stackars Keso mår bättre snart också!.. aldrig kul att medicinera en katt... speciellt inte när de kämpar emot!! huvva såna klösmärken man kan få på kuppen...

    ta hand om dig vännen!!

    SvaraRadera