söndag 3 juni 2012

Att ge katten medicin...

är ju ett eget projekt i sig..speciellt när det handlar om piller som de ska få i sig. Jag gillar inte att mala ned tabletter och strö över maten..för här finns INGEN garanti att katten äter upp allt. Normalt brukar jag släppa ned dem i gapet..men då gäller det att pricka rätt minsann..längst bak på tungan så inte kissen kan spotta ut den sen.
Lite strul är det ju såklart..för ska katten ha medicin i många dagar så blir det ju tjorvigare såklart..för de är ju inte dumma precis.
Nu har jag kommit på det ultimata sättet för mig..
Jag köpte favvogodiset..
De är ju oftast lite mjuka av sig...och klämmer man på dem så är de ju lite ihåliga oxå..
DET PERFEKTA GÖMSTÄLLET!!
Jag delar en tablett i två eller 4 bitar och gömmer..sen är jag SÄKER på att katten får i sig varendaste gnutta.

*     *     *     *     *

Helgen har varit extreeemt slapp. Det har regnat typ HELA tiden...och håller på än.
Har pysslat lite med påbörjade projekt som inte blivit avslutade tidigare..och det känns bra.

Här lite armband som blivit liggandes. Jag gillar ju den romantiska stilen då. Sen ville syrran ha ett gäng rosa oxå..och det fick hon såklart.
Framåt kvällningen ville syrran komma hit och vi mumsade på grillrester, vin och mandelmusslor. Efter lite kaffe och godis hamnade man snabbt i palkoma..och efter lite tv och tjatter tog hon en "bulle" (taxi) hemöver igen..
En fin avslutning på en mycket slapp dag!!

Dagen idag har väl sett ungefär lika ut..fast idag kom jag till o med ur pyjamasen...och var iväg och handlade.
Sen myspys framför filmen The Kid som jag skulle ha sett för längesen..och sen slocknade jag såklart.
Jaja..har inte gjort ett vettigt jota i helgen...och inte har jag dåligt samvete för det heller..hihi!
Missarna håller med mig..och kliver endast ur sängen när det vankas mat..För en gångs skull har jag anammat deras levnadssätt..bara skillnaden att jag inte får sätta mig vid dukat bord..
Ack ja..man kan inte få allt..*ler*

Grabbsen vankas hem vid 21-tiden och då ser jag fram mot en kasse från Cloettafabriken. Slinker alltid ned..haha!

Önskar er en fin vecka..
Kram Ninni

6 kommentarer:

  1. I do the same with my cats with the same stick! Wouah..;so nice your bracelet...I drool!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Mina katter äter inte kattgodis så jag kör den hårda vägen, lägger katten i knäet på rygg, öppnar gapet, pluppar ner tabletten och håller igen munnen på dem tills de sväljer. Brukar dutta lite grädde på deras nos dock,för när de får nåt på nosen så slickar de ju bort det och sväljer automatiskt ner tabletten också.
    Alla sätt är bra utom de dåliga. *s*

    SvaraRadera
  3. Jo så har det funkat bra här förr ..på den tiden när man gav katter p-piller. Dock är stortrollet ingen späd varelse som man bara vänder på rygg sådär..Han är inibomben stark..och när vi väl fått honom gosvänlig så vill jag inte utsätta honom för omild behandling så han faller tillbaka till att inte lita på en..

    SvaraRadera
  4. Måste nog pröva dina kattgodisar..här har jag kört med "stoppa i gapet" metoden och den är ju inte allt för populär.
    Härligt med slapparkväll och armbanden är superfina..gillar också den lite romantiska/pittoreska stilen.
    Ha en bra start på veckan.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Nej men oj så söta!!!! villket hantverk! rackars tun tråd också antar jag ;-D

    en slapparhelg är något man behöver faktisk. maken och jag hade det också väldigt lungt i helgen. och det är verkligen mysigt att bara vara ibland. utan några måsten eller speciella saker att göra. även omd et också kan bli tråkigt ibland ;-D

    letade runt efter inspiration på nätet till något nytt att virka... hittade lite mönster på bl babyskor och liknande som jag funderar på att prova. skadar ju inte att lära sig liksom! ;-D

    ta hand om dig vännen!!

    SvaraRadera
  6. Nu såg jag att du minsan smugit in och hälsat på i mitt lilla hörn också! ;-D tackar för visiten vännen min. <3 en borde ju kanske ha börjat i andra änden med att läsa komentarer först.. men är man lite som man är så är man! hihihi.. en bok med beskrivningar på djur och annat kul låter ju toppen! den köper jag jättegärna av dig!

    SvaraRadera