måndag 4 juni 2012

Tjuvaktig är hon oxå minsann...

Jamen ibland måste man få vara lite fräck..
Det var såhär..I morse skjutsade jag pappsen till sjukan..ja han skulle läggas in igen..och jag satt i "slussen" med honom och väntade på att han skulle få en säng..Där satt flera personer och jag fann en intressant tidning att bläddra i. Hus o hem tror jag minsann. Hittade bara just DEN bilden OCH ritningen på den perfekta möbeln till tvättstugan jag sökt efter.

Kollade tidningen..jahopp..från förra året nr.5. Näe tänkte jag..inte fasen hittar jag den ritningen på nätet.
Fan flög i mig och jag frågade försiktigt de andra i väntrummet..Hrm,hrm..tar ni illa upp om jag stjäl två sidor ur denna tidning..från förra året??
Spridda skratt kom..och näe då..-tag hela tidningen du..fick jag till svar. Men si jag ville bara ha dessa två sidor..och inte fasen tänkte jag fråga sköterskan precis. Säkert ett surkart tänkte jag..haha!
Snabbt smusslade jag undan sidorna..till medbrottslingarnas fniss.
Fasen va bra..Nu blir väl guben glad...eller tja...det är ju jobb..haha!
Ibland FÅR man vara lite ful....eller??


Vidare till Plantagen för att jaga en änglatrumpet. Hade ingen förra året..och jag saknar doften så otroooligt..och inte fanns några sticklingar att få tag i under våren heller. Tjoho..det fanns en rosa..visserligen redan med blommor..men vad fasen..Nu får jag ju känna doften med en gång!!
Jag vet..de är extremt giftiga..men man får väl låta bli att slicka på den då..haha!
Nu kan jag sitta på altanen med en kopp java, höra regnet smattra mot taket..och insupa doften av min sköna juvel.
Det är svensk sommar det!!

Kramelikram

8 kommentarer:

  1. Vackra bilder och tror du de saknar sidorna he he

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  2. Hahahahahha! Helt rätt! kan tänka att de andra i väntrummet fick något roligt att tänka på också i stället för stundande sjukbesök ;-D och se villken härlig möbel!! den där är ju verkligen perfekt i tvättstugan!.. och som bonus så får maken din ett nytt projekt att pyssla med också ;-D

    Njut av din vackra änglatrumpet om kvällarna du. de doftar härligt och ser underbara ut!

    mys på vännen!

    SvaraRadera
  3. I hope the best for your father!

    SvaraRadera
  4. Njut du av änlatrumpeten medan maken jobbar på med tvättstugemöbeln *blink, blink*
    Å hoppas allt blir bra med din far. Kram!

    SvaraRadera
  5. Vadå tjuvig? Du var ju ärlig o frågade alla runt omkring. Det gör inte en riktig tjuv=)))))). Själv är jag en sån där som blir sur när andra har rivit ut nåt trevligt i tidningen *fniss* !!
    Ha det gott. /Knatten

    SvaraRadera
  6. Ska vara ärlig och säga att det inte var första gången..Det var en gång ett smarrigt recept som bara MÅSTE testas..fast då fanns ingen att fråga..hrm,hrm.

    SvaraRadera
  7. Det gjorde du helt rätt i ... tror ingen saknar de där sidorna... Himla bra tvättstugemöbel - en sån skulle jag också vilja ha, men det får bli en mindre modell - min tvättstuga är i miniformat :)
    Änglatrumpet - visst luktar de ljuvligt! Har en planta som jag hoppas ska blomma i sommar också.
    Hoppas allt är bra med din pappa...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. yvonne pira2012-09-16 16:03

    jag har glömt bort hur jag virkade mina mormorsrutor för 40 år sedan kan någon hjälpa mig kanske kamn mejla mig hur jag skall göra är 61 nu kom ihåg det länge men sen försvann det för 15 år sedan mycket annat finns i huvet telefon nummer mobilnummer

    yvonne08@hotmail.se

    SvaraRadera