fredag 8 februari 2013

Äntligen helg och poncho nr 3!

Känns lite som att man fått in "fjongen" på ponchos nu..och den här 3:e fick väl lite mer jobb än jag tänkt mig. Jag skriver 3:e och inte sista..för jag törs inte säga om det blir fler eller ej. Jag är som bekant en räck nyckfull person..haha!
Mormorsrutorna ser kanske bekanta ut..Min första rutiga filt..Jojo..de sista 10 rutorna hamnade här istället..hrm,hrm. Sen var det bara att virka vidare och mönstret uppfanns under vägen..för att det skulle bli lite annorlunda. Om man vill prova att göra en poncho kan jag verkligen tipsa om att starta med mormorsrutor i halsen. Allt blir såå mycket lättare då..*ler*

Nu till nästa projekt som jag klurat på länge..Vad de är denna gång..återstår att se..men nån poncho är det INTE..*ler*
Äntligen helg och alla är lediga..Fredagsmys är en självklarhet med god mat och mys i soffan. Detta gäller även kissar små och NATURLIGTVIS ska även de känna att det är helg.
Snubblade över den här "smaken" för någon vecka sedan..köp 5 för 20:- typ och blev lite förskräckt när jag öppnade dem. Vaaaaa? Tomatsås i kattmat?? Man kan säga såhär..jag hade inte behövt oroa mig..
Katterna KASTADE sig över maten och slukade den glupskt på 2 röda!! Till o med kräsna herrn (Oliver) såg sig omkring för att se om någon annan "råkat" lämna nån bit.
Saken är den..att jag inte brukar köpa dessa burkar..efter en test i råd o rön om det inte är fullgod kost för en katt..men som godis nån gång då o då..tycker jag är helt ok.
Gissa vad som vankas i afton..fast det vet de inte än..hihi!

Slutligen lite visdom inför helgen..
Guben min var på ett möte häromdagen..då en kvinna säger några kloka ord som gav flera deltagare en riktig tankeställare..
Såå jäkla rätt och man vet ju så väl..men varför är det så lätt att glömma bort..


Kram och ha en trevlig helg!!
Ninnibus

8 kommentarer:

  1. Såå himla fin poncho..du har verkligen hittat stilen där =) Spännande att se vad nästa projekt blir. Klart att kissarna också skall ha lite fredagsmys =)
    Ha en bra kväll!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Tror en virknål i händerna på mig skulle skapa en orolig helg, det skulle nog inte bli så läckert som för dig - däremot känns mormorsrutorna igen . hade i min ungdom en ganska kortkort sådan kjol virkad och hopsatt av moder min.
    Gourmetburkar 5 st för 20:- ett kap, jag får ge 25:- och serverar dem också som helgmys!
    Tassehelgkramar från oss alla

    SvaraRadera
  3. Fina ponchos, jag tycker att du ska börja sälja dem.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Tänk värda ord,men jag gör ofta galna saker "et tu tre",nu gör vi så
    eller nu åker vi dit (ingen planering) ska du inte med, nähä då åker jag själv, (han ångrar sig) det blir alltid något annat här, rätt ofta jag är oberäknelig. Idag stack vi till Ullared, jag bjöd på lunch där. Lördag ska vi på revy, han vet inget ännu, och på tisdag åker vi till Grekland han vet inget,*fniss*, alltså på Bio
    med "Sune till Grekland". Vi är Grekland frälsta, har varit på 13 Grekiska öar, de är ljuvliga.

    Du är snäll vid dina kissar,klart att de oxå ska få njuta gott.
    Och så är du suverän på att sticka o virka, hur fort går det ?!!
    Trevlig helg Ninnibus.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. Mina plädar, kuddar mm har jag sålt till vänner, bekanta och på bloggen. Bloggen är väldigt bra att sälja saker på sådär lite diskret *ler*. Jag har provat Tradera också men det gick inget vidare. Lycka till!

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Se där så snygg, smart idé det där med att börja med rutor i halsen! Jag är på G att prova och virka african flowers också, de är ju så vackra och verkar inte heller svåra!
    Japp, mina kissar eller rättare sagt Indra har helt snöat in på Sheba, kyckling bara oxå men hon får det också som extra uppskattning bara:)
    Så sant så sant, man måste våga prova och tänka och göra nytt!

    Ha en fortsatt fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat :) och fint blev det... förstås! Ja, jag som inte kan, jag är full av beundran!
    Det är klart katterna också ska ha helgmys och lite godis :)
    Nu är det redan måndag igen... önskar dig en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken fin poncho! Och vilket bra tips om mormorsrutorna, det ska jag försöka komma ihåg när jag väl får tummen ur och skaffar hem lite nytt garn.

    SvaraRadera