onsdag 3 april 2013

Surkart nej tack..Surikat..Jaaaaa!!

Härliga dagar har vi här i Viken och i två dagar har sonen o jag varit upp till Högbo Bruk och vandrat omkring, ätit glass i solen..och hälsat på årets nykomlingar..Världens sötaste små killingar. Sonen som är extremt djurkär kom med kommentaren..- Om vi någonsin blir miljonärer mamma..vet du..då vill jag ha getter!?? Jaha..gissa om det var lätt o klara sig ur den frågan..för själv är jag väl inte såå sugen på getter..snarare alpacka då. Men, men..som sagt..vi är ju inte miljonärer så....*Puh*
Idag blev det en extremprommis för mig..medan sonen cyklade glatt bredvid. Var ute i 2 timmar och saken är ju den att jag INTE kan gå normalt..dvs. promenera. För det första MÅSTE jag ha musik i öronen..och då MÅSTE man gå i samma takt vet ni..Joo så är det..tror jag har nån bokstav fel eller så..haha! Ni som känner mig vet att jag hellre lyssnar på Techno än ballader...så då förstår ni att dagens tur gett mig en SATANS värk i bena..hrm,hrm. Ser ni en frustande käring som ångar fram som ett lok efter vägarna så är det bara jag..som motionerar..*asg*
Blev ett akutbesök på Stadium för att köpa nya pjuks på eftermiddagen..för nu pallar jag inte med skitskor mer. Erkännas bör att jag ALDRIG köper dyra skor till mig själv..Det är ju sonen som får märkesdojjor o så..för mig kvittar det liksom..men nu var det lite akut..eftersom hälen är paj efter dagens race.

Kände mig riktigt nöjd då jag hittade sköna direkt...Det känns som att sväva på moln..*ler*
Frågan är om jag ens kommer ur sängen i möra med den här värken..men jag MÅSTE...

...för i möra bär det av till mina ALLRA BÄSTASTE ÄLSKLINGAR!!!

Det blir en heldag på Skansen..men ni som känner mig väl..vet att jag kommer att sitta med det här gänget HELA DAGEN..haha!

Projekt rutor har blivit en förbannelse..Skulle virka fler rutor till syrrans filt..och det blev fel storlek..Slutade med att jag repade upp det gamla projektet..och fick blocka om de rutorna..

Näe..jag har inte korsfäst rutorna med spik i rena ilskan..Det är bara mitt sätt att blocka rutor..dvs. blöta dem och fixera dem så att ALLA får samma storlek. En får int va dum int!! *ler*

Helgen ska bli rätt fin..och jag är sjukt sugen på en helikoptertur..Tiden får utvisa hur vindarna går..

Sköt om er o ha det gott..
kramis Ninni-bus



4 kommentarer:

  1. Helikoptertur ! du är galen (ursäkta men sant)
    ha ha ha!!!
    Jag tror att om jag bott i närheten av dig då hade du lockat mig till mycke bus, hi hi, för jag gillar att busa (lite lagom).

    Jag hänger med i möra,hi hi, till dina
    ALLRA BÄSTASTE ÄLSKLINGAR.
    De är verkligen helt underbart underbara!

    Ta det lite lugnt om det går,hi hi, med att
    promenera lite normalt. Hmm, det påminner mig om en promenad på Tenerifa, där jag kom tillbaka till hotellet fullt med plåster på alla mina tår.(jag gick normalt).
    Men då måste det varit fel på skorna så klart!
    *fniss*

    Ha de bra o kul o gott!

    SvaraRadera
  2. Nästa lördag är jag i Högbo på ridklubben på kurs. Det är så synd att man inte hinner med att se Högbo bruk eller säga hej till dig när man är så nära, för att schemat är så fullt =( Hoppas det kommer tillfälle med mera tid nån gång.
    Skorna ser skitsköna ut !
    Helikoptertur...jisses, jag som är såååå höjdrädd! Good Luck!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Puh, jag får nog ta mig i kragen och ut och gå lite, vad skönt ändå att få röra sig ordentligt!
    Skansen, härligt, där kan man gå hur många gånger som helst!
    Snygga rutorna blir och smart sätt!

    Ha en fortsatt fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. ojojoj.. här går det undan på pommisarna märker jag!
    själv är jag nog mer av en strosare när jag är ute.. tycker om att ströva fram i lugn takt och titta på naturen omkring mig... ser fram emot fler sådana promenader efter flytten!.. då får jag ju äntligen vackra skogsmiljöer att gå omkring i.. istället för bullrande staden...
    hoppas att du fick njuta ordentligt på Skansen i alla fall!.. och att fossarna måde bra i de nya skorna.. det är Viktigt att ha bra skor vännen. så köp ordentliga även till dig själv! annars kan du åka på Hälsporre.. och DET är inte kul vill jag lova! *morr*

    sicket gisel att behöva repa upp de gammla rutorna igen!.. eller var det "bara" ihopsättningen du repade upp måntro?.. hur som så är det inte roligt att göra sånt alls!.. men filten kommer bli sååå himla snygg!.. önskar jag hade din uthållighet med virkningen. men min baby-filt är nog det närmsta filt jag kommer ännu på ett bra tag *mutter*..

    njut i vårsolen nu vännen! själv ska jag packa det sista hemma och sen går sista flyttrundan till huset i helgen!

    SvaraRadera