onsdag 20 oktober 2010

En vanlig onsdag...

Nähä..inte var det nån snö i morse..men jag har i alla fall dubbarna på utifall att. Under dagen kom lite flingor..men de 5 cm lyste med sin frånvaro. Skitlurad av meterologerna igen då.
Vad händer om lillhusse råkar "glömma" ett glas blåbärsfil framme i köket?? Jo, man hör strax ett smaskande och slurpande ljud när husets lilla gormand ivrigt lapar i sig delikatessen. Rackarns buse..haha! Tur att mina kissar är laktostoleranta sedan barnsben.


Nu har jag börjat min nedräkning av jobbet..och just nu är det bara 4 dagar kvar. Tårta är beställd till arb.kamrater inför helgjobb och det ska bli smarrigt faktiskt. De gör gudomliga exotiska tårtor på mässen på jobbet och de är väl värd sitt pris.
En annan som förtjänar en smaskig tårta i morgon..är min härliga pingla, syster och vän - Miriam (Bamsebus)
Hon fyller år torsdag den 21/10 och blir inte en dag äldre trots att åren springer iväg i rasande fart.
Ett stort grattis till en underbar tjej!!
Kika gärna in en sväng och förgyll hennes speciella dag..


3 kommentarer:

  1. Vilken söt liten tjuv på köksbordet :)
    Kjelle verkar gilla sitt torrfoder o lite sk. paté bäst. Han är väldigt skeptisk när det vankas människomat , det ska luktas o slickas på innan han eventuellt äter det. Oftast så håller han sig borta från köket när vi äter men en del har han fått prova :)
    Köttbullar = NÄÄ , Kebabkött = NÄÄ , Majskorn = JAA , Makrill i tomatsås = JAA , Isglass med skogsbärssmak = JAA , Grillkorv = JAA :)
    Småportioner gillar han oxå. Han väger redan 3,6 kg så han blir nog en bjässe ?!

    SvaraRadera
  2. Vet inte om jag vågar säga hur gammal han är ?!
    Han är ganska precis 6 månader , så man får ju hoppas att den gammla fodervågen visar fel :)
    Eller så blir han en riktig bjässe helt enkelt.
    "Gubben" frågade precis : Hur ska Kjelle ligga på databordet , sen när han blir fullväxt ???

    SvaraRadera
  3. Tack gulle dej!
    Kramelikram!

    SvaraRadera