fredag 1 oktober 2010

Fredagsmys...

                         
...är alltid veckans höjdpunkt och vi försöker göra ett gott avslut på veckan som gått. Jag har nu provat att jobba två dagar efter min sjukskrivning och det känns rätt ok. Inga stress-symptom eller så..och det får man ju vara glad över. Min gamla arbetsplats håller jag mig ifrån och jag går vida cirklar runt området..hihi!


Här har man varit husfru under en månads tid nu och haft hushållstjänst till max. Den här kvällen ville sambon göra middagen och det blev inbakad filé med fetaostsallad. Yammie! Visst är den tjuusig! Han har till o med lagt mördegsremsor som dekoration..hihi!
Den här rätten kommer ifrån min farmor och har varit en höjjdare ända sedan jag och sambon träffades...för en sådär 100 år sedan..hm.


Det är bara att steka filéskivor..kavla ut mördegsplattor och sen rada upp filén på en rad med svampstuvning emellan skivorna och sen vika ihop degen. Det är såå mums! Vitlöksbröd, sallad och ett gott vin passar bra till. Förslagsvis ett vitt San Valentin som just nu är favoriten här. Rinner lent i strupen kan jag säga *ler*


I morgon, lördag fyller pappsen år och bjuder på mat som vanligt. Vi är ett litet gäng på 9 personer som beger oss till Kratte Masugn för att avnjuta god mat i gammal järnbrukshytta.
Håller vädret i sig blir det skördemarknad om söndag..och kanske lite arbete i trädgården.


Önskar er en härlig helg med färgsprakande och soligt höstväder.
Kram kram




2 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en skön helg...
    Måste prova maten,den ser väldigt god ut..
    kram

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Nonnzan, receptet prövas å det snaraste, här finns ju både filé och svamp till att börja med! Tur att jag har min egen soppa i väntan på övriga tillbehör!
    Matkramar

    SvaraRadera