onsdag 6 oktober 2010

Höstglöd

Visst blir man såå glad av alla färger därute. I dessa tider funderar jag mycket på att skaffa mig buskar och träd som skiftar färg på hösten i olika nyanser. Tänk att ha en trädgård med sprudlande höstfärger! Det mesta är ju ändå grönt om sommaren..så varför inte sikta på höstfärgerna istället??
Lönnlöven är väl inte såå kul att kratta sen..men inget träd kan väl uppvisa så olika färgnyanser som dessa blad...
Många växter vissnar ned nu..men till min glädje så hittar man små ljusglimtar i form av ihärdiga blommor ändå. Jag har en ros som jag trodde dött för några år sedan. Idag kikar en knopp upp ur backen bara sådär. Änglatrumpeterna blommar för fullt först nu och den sista lila blomman på afrikas blå lilja har just slagit ut.
Hur kan de vara så sena när det varit sån kanonsommar??
Hittade en solrosknopp som står sig fint mot de vackra lönnlöven som fallit.

Tiden är ur led på nåt vis...och skönt är väl det..*ler*

5 kommentarer:

  1. Härligt med höstfärger :)
    Håller med dig om att det inte finns ngt så färgsprakande som just lönnlöv.
    Det bidde en ljus Birma = Sherikaan :)
    Ja , jag har redan fotat honom o lagt in på bloggen *fniss*

    SvaraRadera
  2. Ja dessa höstfärger är magiska! Och just lönnen älskar jag nog mest. Solrosen är ju för härlig! Här blommar mina(Rogers) rosor för fullt ännu.
    Roger gillar också Gardell även om han har fobier annars för hbt-personer.*asg*Och du....jag har också väldigt stora förhoppningar inför dessa jeans....så mycket arbete som jag lägger ner=)
    Kramkram Miriam

    SvaraRadera
  3. Håller med att höstens färger är härliga...Men när dessa lämnat träden tomma...Då gillar jag inte hösten längre :(

    SvaraRadera
  4. Jag blir verkligen inspirerad av dina sanslöst vackra bilder.Måste nog ta och rasta kameran i helgen.

    Ha en skön helg.
    Hälsningar Christer.

    SvaraRadera
  5. tjoho, vilken bild!!! kanon!

    SvaraRadera