söndag 3 oktober 2010

Trädbeskärning och munkmums.

Jodå..även denna dagen blev skapligt fin och på förmiddagen satte vi igång att beskära träden och syrenerna som klär ingången till altanen. Tänk vad ivrig man blir med sekatören och hade man inte en sambo som hindrade en så skulle inte mycket vara kvar..hehe! Ett av äppelträden ska oxå bort endera dagen så nu kommer huset fram igen. -Vad lummigt och fint ni har det...säger grannen. -Amen hallåå..det är ju snudd på igenvuxet ju!

Efter lunch for vi iväg på bygdemarknad till en av orterna intill här. Munkar är ett måste en sånhär dag och efter lite kaffe for vi vidare ut på landet för att se oss omkring. Jag älskar de här gamla husen som ser ut som små herrgårdar. VILL HA!! Synd att de mest förekommer för långt ut på vischan. Man vill ju inte ha flera mil till jobbet och inte att sonen måste åka buss till skolan..nänä!

Men jag skulle inte tacka nej till en snygg Fiskarheden heller. Drömhuset? -Ja, det kan man säga...suck!

En tur förbi Lidl var ett måste..då det var dags att skura kattlådor och fylla nytt. En blomma fullkomligt ropade på mig..En skön lilja full med knopp! Ok...vad ska jag göra av den nu? Jag kan ju inte plantera ut den nu..för då fryser blommorna, och låter jag den blomma klart inne..så hinner jag inte sätta den ute i höst. Hm..det får bli vintervila i källaren för den då..för jag MÅSTE se dessa liljor utslagna.
Håll tummarna för att inte knopparna faller av inne i husvärmen nu..haha!

Todelooo...

4 kommentarer:

  1. Eller att husmusen blir sugen på något sött! Tasstummar hålles så klart!

    SvaraRadera
  2. Gott med munkar *Ler*
    Förstår dig fullt o fast när det gäller drömhuset...
    Inte helt fel....
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. vill också bo såååååå eller det vill jag ju inte alls...jag vill ju ha ett minera hus ju...=)=)
    Kramelikram !

    SvaraRadera
  4. mindre skulle det vara inte minera....=)=)=)

    SvaraRadera