lördag 27 november 2010

Bakenergin flödar...


Det gäller ju att passa på nu när man bara är ledig på helgerna..och är vädret såhär..ja då kan man lugnt hålla sig inne. Här har bakats för fullt och provsmaka måste man ju förstås..hehe!
Lussekatter är ingen hit i det här huset så det blir vaniljbullar med saffran.

Knäck utgår oxå ur sortimentet och vi gör chokladkola istället. Den är ju såå god!!

Rischoklad ville sonen oxå ha och jag hade ju 10 minuter över så...*ler*
Lunchen bestod av äkta tomtegröt och skinkmacka med senap och sen var det bara att börja leta fram stjärnor och stakar till fönstren.
I morgon tänder vi första ljuset och äntligen sätter det igång på riktigt.
Ha en härlig 1:a adventsmorgon med mysfrukost och det första ljuset tänt.
Kram




4 kommentarer:

  1. Önskar dig en skön advent...kram...

    SvaraRadera
  2. Hejsvejs på dig där uppe i snötäckta Sandviken :)

    Tusen tack för dina fina ord ang Valli... Trodde inte att jag skulle ha mera tårar kvar nu efter att lipat i 1½ vecka. Men tyvärr så fylls ju kanalerna på hela tiden....

    Jisses vilken massa snö ni fått!!!! Men jag håller med dig, inte klaga, det är ju så vackert :)) Jag njuter för fullt nu att vi har vitt på marken och några minus. Golven är rena. Tassarna är rena... Känns bara bra :)

    Vilka godsaker du bakat idag!! Hade inte varit helt fel med en fika vid ditt köksbord :))
    Och så vackert i ditt fönster. Jag ska ta tag i stakar och dyl i morgon...om jag känner för det... Alla dessa fina ljus som lyser i varje fönster...får en att bli gladare på något vis...

    Önskar er en fin 1:a Advent.

    Varma kramar tillbaka till dig.

    SvaraRadera
  3. ja här bakas det för fullt ser jag!.. nästan så jag kan känna de härliga dofterna från bilderna... ;-D villken energi du har vännen!!.. hur orkar du med allt?...

    SvaraRadera
  4. GUD så sugen jag blev nu då!Här har det faktiskt gjorts en morotskaka som vi ska ha till glöggen ikväll! Mums! Och eftersom julen börjar idag är det julmustkyckling och ugnsrostade rotsaker till middag!
    Ett underbart stämningsfullt kort du har tagit....verkligen juligt!
    Kram Kram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera