lördag 27 november 2010

Gu va hä snöar!!

Många tror en knappt när man berättar att vi har nästan en halvmeter snö och här kommer lite bildbevis från dagens tur ute med spade och snösläde.
Här är min kompost och nånstans står skottkärran som jag glömde ute..suck!

Pippiholken har fått en snygg smurfmössa och snömängden på altantaket säger allt...
Här ska ju typ grusgången vara då..
Att man inte vet var man ska göra av snön brukar vara tankar i januari, inte november...

Mössan på var det ja..och här hämtas inget mer vatten iår inte.
Trots detta så njuter jag av allt det vackra därute ändå..
Här ska pyntas med stakar, stjärnor och kokas lite kola och annat gott.
Kramen




3 kommentarer:

  1. Det ser vackert ut.....Här snöar det för fullt nu,men kalla härlig snö och inte tung blöt som det brukar här.
    Ska se efter kort......men jag lovar inte att jag vill visa dom*asg*

    SvaraRadera
  2. Hoppsan hejsan vad snö ni har!!
    Vi har nästan lika mycket här i Östergötland med.
    Men är det vinter så är det.

    SvaraRadera
  3. men gud vame SNÖ ni har!!! jösses!... själv e man glad över den decimeter som ligger här i sthlm hahah.. fast för mig så får det gärna komma mer även här!.. och framför allt så vill vi ha den kvar över JUL! ;-D ... men så slipper ju jag skotta också... fördel med lägenhet! ;-D

    SvaraRadera