tisdag 18 januari 2011

Jordbävning eller??

Gud en sån skräck det var att vakna kl. 03 inatt av att hela huset skakade. Man tänkte genast på jordbävning och undrade..-Är det så här det känns? Lyckligtvis varade det endast några sekunder och det tog ett tag innan man fattade att några ton snö på hustaket bestämt sig för att kana ned. Puh..man var verkligen skärrad där ett tag och man är ju knappast helskärpt den tiden på dygnet..i alla fall inte när man sussar. Katter blev halvt hysteriska och sprang oroligt omkring så det var bara å kliva upp och kolla hur eländet såg ut. Jaja..ingen större skada skedd..och det var bara och krypa bums isäng för att sova några timmar till..men så kom jag ihåg..att jag tagit ledigt från jobbet idag..hehe!  Ahh så skönt!
Gårdagens ansiktsbehandling var superhärlig och man kan ju undra varför man inte unnar sig mer sånt!? Klippningen idag blev rätt ok och inga gråa hår efter nattens spektakel hittades så nu är jag prydlig inför träffen med nya chefen imorrn.

Dagen har fört med sig vår i luften och det har skvalat för fullt samtidigt som solen har strålat. Idag hade man faktiskt kunnat suttit ute i solen utan att vara rädd för snöras...men så var det ju det här med att komma åt solstolarna i garaget..hrm,hrm.

Todeloo och ha det....

4 kommentarer:

  1. Jag håller tummar och tår idag för att mötet blir bra! Mycket bra!
    Ja när snön rasar av taken låter det ju fruktansvärt! Jag satt häruppe vid datorn för att tag sen, sitter ju under taklutningen. Då började det vibrera och låta som bara den....och då var det snön som åkte lite kana. Tur att altanen höll....för det är ju inga små mängder som kommer ner!
    Ja det där med att göra ansiktsbehandling, fotvård, massage....skulle man allt unna sej oftare. Det är ju så skönt.....
    Må så gott goaste syster!
    Kramelikram från den ystra Söstera

    SvaraRadera
  2. Hahaha =D men det är ju tecken på våren kommer =) som tur är så har vi köket ovanför vårat sovrum =D. Så sånt skulle vi inte höra om det hände. hoppas du får en super dag =D .... ska besikta bilen idag phu.. inge kul =D kram

    SvaraRadera
  3. Hej Ninni!
    Var ett tag sedan jag tittade förbi här.
    Kom in i svacka gällande blogg och hemsidor.
    Tog mej en funderare och slog ihop båda matbloggarna till en och flyttade bloggen till hemsidan på 123. Jag byter ju bussbolag om en månad och mycket av tiden kommer gå åt till dem nya arbetsuppgifter jag kommer att få där.
    Sen för ett par dagar sen blev jag lack på 123 och deras support, bilder började flyta ut osv.
    Såklart mitt fel, fick rådet att ha ta bort sidor och göra fler sidor fast med mindre innehåll....
    Måttet rågat, så jag försökte dra igång min sida på One.com, gav upp efter suttit 5 tim och bara fått igång en blogg, hehe
    Så igår kväll fick jag tipset om "dinstudio"
    Drog igång lite lätt och det kändes kanonbra och en suverän support som svarade direkt.
    123 svarar efter 2 dagar och i regel är det kundens fel...
    Så nu har jag en hel del jobb med att lägga över 80 sidor från 123 samt att hela matbloggen allt på ett ställe... puh ;-)
    Välkommen in på ett besök!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Va! 42?? Du ser inte ut att vara över 35 ju.... jag blev 39 nu annandag jul =/ i år blir jag 40... sambon som blir 25 i år påstår att han börjar få 30års kris... pfft.. vilken larv!!! =D

    SvaraRadera