söndag 23 januari 2011

Kesoliv och klösmöbel.

Här bland allt krimskrams kanske man inte syns..hihi!

Livet med nya killen i huset fungerar bra och varje dag finns nya saker att upptäcka. Från att ha varit mest på övervåningen har han sakta men säkert tagit sig plats och trivs i alla rum. I köksfönstret sker spännande saker då fåglar kommer på visit och intar god måltid.

Där kan han sitta och titta huur länge som helst..*ler* Keso har nu varit två veckor hos oss och man är förundrad över hur smidigt allt gått. Idag existerar inget fräs och morr och kissar nosar på varandra då och då. Några mysstunder i bädd och gemensam tvätt av päls har det inte blivit än..men det är såklart ett av målen..*ler*
Gå ut på nätade altanen har han inte våga än och jag förstår honom... Har man inte varit ute förr..så är det skrämmande med det vita kalla, kyliga vindar och alla konstiga ljud som passerande bilar och fåglars kvitter. Oliver ser att han är rädd och försöker coacha och peppa honom..men han går bet. Tids nog så vågar han ge sig ut, det är jag säker på..*ler*
En större kattbädd har inhandlats och i framtiden så finns plats för flera missar att trängas i samma "puff".



Keso är ju ingen liten dunboll i fjärilsvikt precis..så de klätterträd vi har i huset är lite för fjompiga. Nu söks ett stadigt med ljus och lykta och även om tyska e-bay´priser lockar så har jag fastnat för ett svenskt företag ändå. Så lite krångel som möjligt ska det vara..och fort ska det gå oxå..haha!
Detta sitter jag o lurar på just nu..
Företaget har HUR mycket som helst till skapliga priser. Kika gärna in på:  www.kattlycka.se

Helgen är slapp och skön som den SKA vara..och den enda ansträngning vi gör idag..är att åka och hälsa på storasyster och svåger i deras nybyggda hus.
Kram och ha det...
Ninni

7 kommentarer:

  1. Klart ha får det bäst hos er! och lite spott och fräs ska det ju vara mellan katter. Han får ju hitta sin plats också och dom andra ska släppa in honom. =) Det hade nog inte funkat så bra med vår Maja, hon är en typisk ensamkatt.
    Ha en go söndag!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Fy bubblan vad söt han är =D ja jag titta in lite där... såg en som jag vill ha C9, super härlig ju... kanske nått att titta på senare.

    Nu har vi flyttat =D... =D ny adress på bloggen.
    =Dhihi.

    SvaraRadera
  3. Tack för den =D ska nog försöka få karln att gå med på att skaffa C9;an =D.... jag trodde inte ni kunde skriva in era namn och så men såg nu att det gick ju... tror jag var inloggad och därför inte kunde själv. =D ha en super söndag =D. Jo har lagt till din länk i mina länkar =D

    SvaraRadera
  4. Vilken finfin fågelspanar plats du hittat Keso !
    Den jag provade i veckan var inte så bra = jag kanade ner på plåttaket o landade rätt i backen :(
    Tur att matte kom ut snabbt o hämtade in mig igen :)
    Inget dåligt klätterträd det där , blir man ju allt lite avis om ni får ett sånt ;-)
    Hälsningar Kjelle Bus

    SvaraRadera
  5. Samma stil på Keso som på min Sessan ser jag! ;-D hon sitter precis likadant.. och även hon spanar gärna ut genom fönstret på samma sätt! fast hon går längre... hon tycker om att ligga på fönsterbrädan.. och råkar det då stå någonting i vägen... ja då flyttar sakerna på sig på något mystiskt sätt... ;-D

    den där klösbrädan ser ju inte fel ut!.. många klösytor och krypin.. samt att den är ganska så snygg att se på också! ;-D

    SvaraRadera
  6. Gulle dej! Jag har ju lite svårt att bedömma mej själv, men när du skriver så blir jag oerhört glad.
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  7. Förundrad över att du kan ha så mycket saker frame med tanke på katterna.
    Våra katter har missat grundkursen i smidighet och välter ner precis allt i sin väg, hihi

    SvaraRadera