torsdag 27 januari 2011

Veterinärbesök och kattbus!

Veckan har varit helt ok och har gått himla snabbt. Som vanligt på torsdagar så har jag storstädat och guben har storhandlat. Helt suverän arbetsfördelning tycker jag..hihi! Vi har även hunnit med ett veterinärbesök idag och det var dags för grabbarnas vaccindos och ett chip för Keso. Oliver skrålade och sjöng hela vägen till vetten och jag är glad att vi bara har 2 minuters bilresa dit. Stackarn blir ju åksjuk och dregglar så hemskt! Väl framme så sjöng Pavarotti för hela kliniken så ingen kunde undgå att höra att just Oliver var i huset..haha! Keso var en smula spak som inte varit på klinik på ett tag och den grövre sprutan med chipet var INTE populärt. Gissa en vette som blev både bespottad och fräst åt..isch! Det kan ju svida rätt ordentligt så ikväll är en annars pratsam herre en smula tyst. Med hem från vetten har vi oxå en sprayflaska Feliway..och hoppas på att det funkar på orolig herre sen när vi far fram o tillbaka till stugan i sommar.


På kattbusfronten har jag en bild på Oliver som bänkat sig fint till dukat bord...och var glad att jag valde mina största tallrikar MED servett på..haha! Det finaste man har sätter man på bordet..men detta var väl en smula överdrivet kanske..hehe!


En trevlig och mysig helg önskar jag er alla..Kram och vinkevink..
Ninni

4 kommentarer:

  1. Tur du inte satte gaffel och kniv i honom....Ja det där med att åka bil brukar ju inte vara nåt som katter gillar. Förutom en katt jag hade, hon älskade att åka bil. Så hon klättrade gladeligen in i gästers bilar och åkte med. Många var det som fick vända om för att Kajsa låg i bakrutan*asg*
    ha en go helg!
    Kramelikram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera
  2. "han ser så go ut att jag kan äta opp honom!" fast kanske inte Bokstavligen då... *ler*

    inte heller mina katter e förtjusta i bilåkning... men så länge de kan se varandra tydligt så brukar det gå bättre.. så transportburarna är fastspända i baksätet, vända mot varandra. då håller de sig lugnast. i början åkte de faktiskt i samma bur ;-D maken hade en stor en efter sin kanin.. men den gick sönder.. så därefter köpptes dessa två vanliga kattburar i stället... dock funderar vi på att köpa en större bur igen. ;-D Gustaf fyller ju ut sin bur rätt så bra om man säger så!.. ett under att han kan vända sig i den!! hahahah..

    SvaraRadera
  3. Haha Ja det bästa man har.....
    Härligt med dessa underbara djur,även om mina är vanliga bonnkatter,så är de väldan speciella..Fröken Tisa hon hoppas vi på att till sommaren vilja,våga sig ut...Tuddis hon är ju ute på sommrarna,hon försökte locka med sig Tisa ut,i sommras men inte..
    Ha en skön helg...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Har nästan glömt hur det var att åka till vetten ! Men det var helt ok att åka bil till matte o husse i alla fall :)
    Så fint Oliver sitter på tallriken !
    Himlans tur att ingen satte kniv o gaffel i honom :)

    SvaraRadera