fredag 22 april 2011

Poprocks och solkräm..

Måste ju bara visa vad jag köpte i Florida...Det fanns här i Sverige när man var fjortis men sen blev det förbjudet. Guu vilken bra mamma man är som köper hem detta till sonen..haha! Ok..det var ju bara för att han skulle få prova lite. Minns ni godiset som hoppade i munnen..eller är ni för gamla för det??



Dagen har ägnats till mestadels arbete. Hela huset har städats och den här nojjiga fröken nöjer sig inte med karl-städning utan måste gå igenom allt själv. Som man sår får man skörda..suck! Sen ut i trädgården..kratta, kratta..röja undan kvistar och ett halvruttet fågellik i växthuset..Yakh! Halva gräsmattan täcks av vårblommor och det är härligt att se. Framåt eftermiddagen kunde man med gott samvete sätta sig i solen och bygga på den grund av solbränna man fick i Florida medan sonen och hans vän plockade björkris till fjädrarna därute.

Här sitter man nu efter en skön dag..Huset är rent och doftar gott..fötterna i fotbad medan grabbsen gör hemmagjord hallon/blåbärsglass till i morgon. Guu vad gott det ska bli!!



En härlig påskafton till mina vänner!!
Kram Ninni

3 kommentarer:

  1. Inte är jag för gammal för att minnas dessa explosioner i munnen! Hur kul som helst, fast säkert inget bra alls egentligen!=)Här har också varit kanonväder idag och många timar har tillbringats ute! Hoppas att morgondagen blir lika fin!
    Må så jättegott söstera mi!
    Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. Fasiken det kommer jag också ihåg =) varför vart dom förbjudet (som allt annat som var lite annorlunda). =) Vad härligt att ni haft det bra utomlands =)... jätte fina bilder. Så skönt att sommaren är här snart längtar ihjäl mig =). Hoppas du får en super bra Söndag. Kram

    SvaraRadera
  3. Detta "magiska" godis fanns faktiskt också när jag var liten ;-D helt underbart att känna hur det poppar och fräser i munnen hihihi.

    Påskstädning i all ära vännen... men ta det lite lungt också!!.. bättre lite skit i hörnen än en utbränd vän! ;-D för det går ju så attans fort när det väl händer!.. så jag "ordinerar" mycket sittande i solstol med god bok och Kaffe/Vin/drink ;-D

    kram och Glad Påsk på dig min vän! ;-D

    SvaraRadera