måndag 25 april 2011

Våren har kommit till Östanbyn!!

Här sittter man och är avis för att människor landet runt har så mycket blommor och knopp..och sen när man går runt i trädgården själv hittar man ju massor. Vi har haft värsta sommarvärmen hela helgen och man riktigt SER hur det spirar därute. Dessa hittade jag på min runda bara runt huset...



Helgen har varit trevlig,god och glad med påskfirande med nära o kära och lata stunder i solstolen med en god bok. Trädgården är städad och även stugans trädgård fick sig en omgång med krattan. Attans vilken träningsvärk man har i armhålorna efter allt jobb..Det märks var gång man ska pressa ut tvål ur pumpflaskan..haha!
Grabbarna gjorde gudoooomlig glass som vi har festat på i flera dagar nu. Ser det inte lite, lite smarrigt ut!??


En spännande arbetsvecka väntar och veckan därpå börjar kursen i djurkommunikation jag anmält mig till. Det här är ju något jag brinner för och det ska bli SÅÅ spännande!!

Då jag är alltfår ledbruten efter krattning och knästående i rabatterna får sonen stå för vårens glädjeskutt. Studsmattan var snabbt på plats innan snön försvann..hihi!


Kram och ha en god vecka!!



3 kommentarer:

  1. Hihhihi ja man kan riktigt SE att nu är det VÅR! ;-D om inte annat så på sonen dins glädjeskutt! Härligt med alla dessa vackra blommor runtekring huset också!.. önskar jag kunde säga att jag har motsvarande blomsterprakt här hemma.. men bristen på tomt gör sig påmind igen ;-D och det enda som jag får ha ifred för katterna hemma är ännu så länge Aloe Vera plantor.. så det har jag 3 stycken! ;-D
    däremot så kan man ju se härligt mycket blomsterprakt om man går ut och tar sig en promenad!.. försöker njuta av Vårvärmen så mycket som möjligt nu... innan det blir aldeles för varmt! ;-D

    Djurkomunikation.. Spännande!! hoppas det blir en lärorik kurs.. du får gärna dela med dig av lite nyvunnen kunskap på den fronten sen vännen! ;-D

    Hoppas du får Njuta riktig ordentligt av alla blomster och den härliga solen!

    kramiz vännen!

    SvaraRadera
  2. Återigen vackra bilder!!!! Påsken över för detta året. Hoppas ni haft det riktigt skönt. Jo det har ni ju...läser jag :))
    Glassen ser onekligen smarrig ut :)

    Vädret här nere är också riktigt varmt och skönt. Björkarna har nu ganska stora blad. Allt börjar bli sådär härligt grönt och lummigt. Förutom i min lilla trädgård :) Där har jag 6 pälsförsedda "grävmaskiner" som inte kan låta bli något :)

    Fortsatt fin vecka till dig.

    KRAM, KRAM

    SvaraRadera
  3. Underbart kort på Danne!=) Javisst blommar det rejält nu...det går alldeles för fort bara....vill dra i nödbromsen lite nu.....
    Spännande det där med djurkommunikation.....
    ha det allra bäst du goaste syster!
    Kramelikram!

    SvaraRadera