lördag 16 april 2011

Sista dagen på bootcamp..


Lite sorgligt var det allt när Tischa packade ihop och drog iväg hemåt. Hon har gjort vår vecka oförglömlig! Det var visst någon superstorm på väg till hennes hemtrakter och en tornade hade skördat 5 människoliv redan. Då kan man förstå att man vill hinna hem i tid! Glömde ju fota hennes cigaretter som hon suger på för att sluta röka. Här hemma finns ju sugrör som man laddar med nikotinampuller som man "låtsasröker" på. Tischa hade det absolut senaste. Elektroniska cigaretter! Man skruvar ihop tobaksdelen med filtret och däri sitter ett batteri. När hon röker glöder det i ena änden..och det hon blåser ut är RÖK!!! Sååå läckert!! Filtret innehåller ju någon slags vattenånga så man får alla goda effekter men utan nikotin och skit. 1500kr kostar ett startpaket..men eftersom jag inte ska sluta än..så känns det lite onödigt. hehe!
Här lite bilder från hotellfrukosten som vi blivit rätt less på nu. Eftersom man inte gillar sylt på mackorna så finns bara ETT alternativ kvar. Philadelfiaost! En sak som känns knepig är att de endast har plasttallrikar, plastmuggar och plastbestick. Det rimmar inte med standarden i övrigt på hotellet som kostar 15.000 kr för en vecka. De gillar visst inte att diska här..haha!
Det finns diverse varmrätter som hamburgare, klyftpotatis och pyttipanna-typ. Men hur gott är DET i ottan? Nåt som jag HAR testat är våfflor. Man ställer en mugg i en automat så kommer det lagom mycket smet som man häller i våffeljärnet som sedan piper när det är klart.  Smart! Sylten var som hemmagjord..men spraygrädde har aldrig varit min melodi.

Har varit lite bekymrad över mitt s.k badkar. Det är ju bara ett duschbadkar och extremt lågt..men HAR man ett badkar så MÅSTE man ju bara bada...eller hur!? Varmt vatten och lite bubbel så var man redo att hoppa i..och blev genast full i skratt. Jag blev definitivt blöt...men bara på baksidan...haha! Man är ju inte precis nån smidig sjöjungfru som roterar i vattnet heller..så man fick försöka skvätta lite på magen o så...*ler*
På offentliga toaletter får man ta sig en funderare för att hitta spolspaken..Det finns måånga varianter här.. Likaså tvålautomaterna. Bara att sätta handen under...och så surrar det till och plötsligt ligger  tvålen som en klick vispad grädde i handen. Jag tror vi ligger efter som måste trycka ut tvålen själv. hm.....


Hotellrummen har till o med kök med kyl o frys och diskmaskin..inte för att vi lagar nån mat...men det är ju smart för de som måste hålla kostnaderna nere eller de som har småbarn.

Idag drog vi ut på den stora marknaden som pågått årligen i ca 40 år. Helt otroligt att se..men inget som lockade att shoppa.
Måste bara kolla med er...HAR vi blåa orkidéer hemma??
 Vi åt afrikanska kyclingspett som var såå goda. Under veckan har vi ätit amerikanskt, indiskt, aftikanskt,italienskt och thaimat. Gudars vilka kryddor vi har smaskat i oss. De kan verkligen laga mat här!!
Naturligtvis har vi provat the Amerikan hamburger. Max..släng dig i väggen. Detta var verkligen gjort på äkta färs på gammeldags vis. Georgeous!!


Något som känns lite typiskt amerikanskt här de här röda vattenposterna man ser på tv..men här är det inte röda utan silverfärgade. Mysko..men prydligt!
Såklart så kan jag inte låta bli att fota djur..så här kommer några jag sprang på...

Sovmorgon i morgon..har shoppat det jag ska ha..för att få en skön dag vid poolen vår sista dag här.
Fattas bara en sak för att den här veckan skulle varit helt perfekt..mina goa grabbar såklart!! Jag saknar dem enormt och önskar de var med mig..De skulle oxå behöva lite semester nu.
Jag är övertygade om att ni fixar allt själva och att sonen till o med värmer upp min säng..hihi!
Jag älskar er!!








3 kommentarer:

  1. Ingen frukost för mej det där....som vill ha gröt!=)
    Här skiner solen idag men det blåser snålt! men det ska ju komma värme nu så det är kanske den som blåser in! laddar för ett 50-årskalas idag som kommer att bli skitkul! Och ska inviga mina nysydda kläder....vem vet kanske du får se på kort nåndag!=)

    SvaraRadera
  2. hihihi ja det där hotellfrukostarna är rätt hemska!.. de har inte alls samma syn på frukost som vi här i sverige har... speciellt inte på hotellen!?.. vete tusan varför?

    villken sötnos till Ödla hu hittade!!. jättefin bild! ;-D är rätt svag för ödlor av någon anledning.. de ser ofta så snälla ut...

    blåa orkideér har jag sett här i sthlm nån gång i varge fall... men jag funderar på om de inte "färgar" dem på samma sätt som blåa rosor?.. eller om det verkligen är en naturlig variant?.. inte min favorit i vart fall... ;-D

    hoppas flygresan hem går fort och att du landar välbehållen!
    ta hand om dig vännen!

    SvaraRadera
  3. Åååååhhhhhh...vilka fina bilder du delar med dig av!! När jag läser här så känns det nästan som att man vore på plats :) Du skriver så bra! Ja, det har jag nog sagt flera ggr :))

    Så fint o rent det ser ut att vara där borta. Inbillade mig färggranna gator och hus, mycket krimskrams m.m. Men detta ser helt otroligt fint ut, där ni varit.
    Och maten ni ätit....ÅH om man fått vara där och äta... Jag som älskar att prova all sorts mat :))
    Men du Ninni, ingen bild på dessa hamburgare? du skriver att de är stora... Härom dagen va vi till Mc Donalds, jag o sonen, och satt o funderade om Mc Donalds hamburgaren i USA är lika små som här? Nej det trodde vi ju inte... :)
    Jag håller med dig, frukost med endast marmelad o philadelphiaost, till pålägg...ingen höjdare :)
    KRAMISAR

    SvaraRadera