söndag 1 maj 2011

Kylig men ändock skön helg..

Här har vi legat i fast det är helg och slappisdagar minsann...I går förmiddag sken solen och det var skapligt varmt trots kylig vind så vi satte fart och målade husgrunden och hann precis till stentrappen när vi fick ge upp pga kylan. Fasen oxå så vinden bet hårt!


Idag var det projekt sovrum nere..där guben börjat att kludda i taket när jag var i USA. Fasen va trött man är på att måla furutak nuförtiden..haha! Guben målade och jag började riva tapet..Ska man ha nytt tak och golv så ska de banne mig in nya tapeter oxå!! Nu har vi legat på latsidan hela vintern...och som vanligt sätter vi igång när det är dags att vara ute. Måste vara vårenergin som får det att spritta i kroppen..hm..


Sovrummet kommer inte att bli klart ÄN på länge då vi först ska ha snickaren till att byta fönster innan vi tapetserar. Som tur var lyckades vi boka in honom att byta hustaket SAMMA vecka vi drar till Zakynthos. Guud så skönt att slippa vara hemma när han väsnas med sånt..och för kissarnas skull såklart, de är ju ändå på pensionat den veckan. Han ska även byta fönster i två rum till..så det är bara å röja undan så han får plats att greja o dona sen. Jag kommer att få ååångest..bara av all oreda under bygget..men dä ä väl ba å bita ihop, antar jag..

I morgon kväll drar jag iväg på min första afton i djurkommunikation. Det är en s.k introduktionskurs för att få det rätta verktygen och kursen består av två kvällar till att börja med. Undrans om man ska släpa med sig stortrollet..haha. Det är inte var dag man umgås med ett lejon minsann..*ler*

Ha en go vecka!!


4 kommentarer:

  1. Härligt med lite fixande och donande av Huset! sånt är konstigt nog rätt givande att hålla på med... för man vet att slutresultatet är något man kommer glädjas åt! ,-D även om vägen dit ibland känns lååång! hihihi.. vet så väl hur det är att riva tapeter.. gjorde det hemma för inte sååå länge sedan vetu. hahahah. har två stycken tapetångare om du vill låna vännen. det e bare å säga till! ,-D för attan så mycket smidigare det är med en sådan!!

    är sååå nyfiken på din kurs! så jag hoppas och väntar på att få höra hur det gått med den i morgon! känns jättespännande ju!.. sen när du kan prata med djuren så får du komma och ha en pratstund med mina också om du vill! kan vara väldigt roligt att se vad de säger ;-D

    själv har jag inget lika spännande planerat inför framtiden... men däremot så beställdes en ny dator så sent som i dag! Yipiiiii!!! ;-D En dator som är kraftfull nog till att klara av mitt nya redigeringsprogram! Hett efterlängtad vill jag lova! ska bli såååå kul att köra igång är den väl kommer hem... då blir denna nya dator vikt åt film och bild redigering... och den befintliga blir till allt annat. ,-D ska bli såååå skönt! den enda nackdelen är att det nu blir en dator i mitt hobbyrum... men det kan jag nog "stå ut" med ;-D har ju trotts allt ett stort och långt "skrivbord" där inne. så platts finns det! ;-D

    ha så kul på kursen nu vännen! ;-D

    kramiz!

    SvaraRadera
  2. Ja du det där med att bo i en renovering....det känner jag till. Även om jag inte har så ont av det, det brukar ju bli bra när det är klart! Värre med kompisarna som har köpt ett "nytt" hus och har renoverat det och flyttar nu in....i ett inte helt klart projekt....tanken var att allt skulle varit klart....men....=)
    Du får berätta sen om kursen...det låter spännande!
    Må så jättegott kära du!
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  3. Gud så bra ni är, kan ni inte komma hit och fortsätta med vårat med?? =) hehe.
    Vad roligt, skulle också vilja gå nån kurs ang om djur och sånt, har tittat på hundtrimmar, men det kostar 50k kr =/ lite dyrt men det gör inget kanske sen när man väl är klar.
    Jag sitter och väntar på ett svar från ett jobb som jag tror kommer blir super bra, deltid under sommaren och så åker vi till skarasommar land i juli =) woohooo =).
    Nej nu ska vi äta, ha det gött tills nästa gång.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Men OJ vilken stor kisse! Superfin!!!! Ja, liknar ett litet lejon minsann :))
    Jaha, så det blir en resa till för dig... Så himla skönt det låter :) Du tar väl många bilder där borta igen så man får sitta och njuta och drömma sig bort sen... :)
    Roligt med lite nytt i huset.

    Jo...jag va faktiskt och kollade på ett litet rött hus, härom dagen. Så nu hoppas jag :) Fast det blir ju då inget med "uppåt landet". Men den dagen kommer en vacker dag...när sonen flyttat. OM vi får detta... :)

    Fortsatt solig vecka till dig och de dina.

    KRAM, KRAM

    SvaraRadera