söndag 15 maj 2011

Snart är det dax...

Minns ni den här pjäsen?? Jag måste säga att denna väskan är bland det bästa köp jag gjort. Är ni i färd med att köpa ny resväska så kan jag rekommendera denna..(som även finns i annan färg.) När jag var till Florida såg jag människor gå och släpa och dra på sina väskor på flygplatserna..men denna rullar ståendes upp..så det är bara att lägga en hand på den och liksom bara gå. Man slipper belasta handlederna helt och jag är supernöjd!

 Väskorna är nu packade och allt är förberett för kissarna imorgon. Jag känner mig skapligt pigg och det som återstår är endast en jobbig hosta..men det kan man ju stå ut med..*ler* Ingen av de andra känner några symptom heller och det är såå skönt!

Efter jobbet imorgon bär det av till Horndal och kattpensionatet där katterna ska bo när vi befinner oss på Zakynthos. Det blir bara en resa på ca 5 mil och det är tur att de flesta av missarna är resvana. Återstår att se hur Keso beter sig i bilen..hm. Transportburarna står uppradade och jag har någonstans en inre bild av att det bara är att fösa in alla i respektive "kupé"och dra..men ni som har kissar vet ju att det kanske krävs mer än så..haha! För säkerhets skull så duschas plädarna med Feliway redan idag..så kanske Oliver slipper sitta och dregla och bli illamående under bilfärden.

Nyss var jag trött på värmen..och nu är det kylan. Att man aldrig kan bestämma sig..haha! LAGOM är ju bäst liksom. Förhoppningsvis reser vi till solen och värmen..även om det ser lite knepigt ut på vädersajterna nu. Inte mycket bättre än här..men, men..man vet ju hur meterologerna är. Jag tänkte ju inviga min baddräkts-klänning på denna resan..men å andra sidan så finns det ju badkar på rummet..Man får väl skita i att crawla då..haha!

Ha det gott och sköt om er...
Kramis Ninni           

7 kommentarer:

  1. Men va skönt att ni verkar ha blivigt "friska" igen!!.. jag var riktigt orolig för dig där ett tag... men underbart att resan blir av!

    att bara fösa in katterna lungt och stilla i varsin transportbur är nog lite önsketänkande ja... ;-D de har ju en förmåga att märka när något sådant är i antågande och gömma sig. hihihi.... gäller att försöka ta dem med överraskning!.. i alla fall när det gäller våra två ulltottar!... och där gäller det att börja med Sessan... när hon väl är inne så går Gustaf lätt att få in.. han vill på inga villkor vara separerad från sessan... däremot om man börjar med Gustaf så får man ett himmla problem att få in sessan!... *suck* de har verkligen egen vilja de små liven. men jag ska hålla tummarna att resandet går bra för dem alla. ;-D

    ser fram emot att få se lite semesterbilder snart!.. och glöm inte att fotografera badklänningen också! ,-D... men om du ska simma med den så tänk på att motståndet ökar rätt rejält!.. den fungerar som en bromskloss i vattnet!.. så undvk simtävlingar med grabsen över vem som ska packa ;-D

    önskar er en jättemysig och härligt avslappnande resa vännen!
    kramizar!!

    SvaraRadera
  2. Snygg resväska! Den gör ju resan ännu bättre :)

    SvaraRadera
  3. Ja för tusan den resväskan är ju bara FÖR bra =) har en sån som ser ut som en zebra, den är i garaget annars hade jag tagit bild på den =).
    Ja jag fick rådet av en veterinär om att hålla katten med rumpan neråt, och lådan stående och bara fösa in katten med rumpan först, det går super bra varge gång =). Hoppas att ni får en bra och säker resväg. =) Ha roligt för mig med, skulle gärna vilja åka på semester nu hehe.
    Ha det så gott ok =) kram.

    SvaraRadera
  4. Ha det så jättegott! Om du ser detta...skicka ett sms till mej! Ditt nummer har försvunnit=(
    Kramelikram!

    SvaraRadera
  5. Ha de jätte härligt nu i värmen :)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Oj, här finns ju en trevlig och fin fotoblogg! Tur att jag hittade den...
    Hälsningar/SA

    SvaraRadera
  7. Tittar in och säger hej =) kram

    SvaraRadera