fredag 13 maj 2011

Snopet..

Hade ju gjort ett inlägg tidigare men det är puts väck. Krångel med blogger verkar det som.
I alla fall åkte jag på flunsan och har legat sedan i tisdags. Inte roligt i sommarvärmen kan jag säga så det är rätt skönt att det bidde svalare..*ler*
Trodde jag var på väg att bli frisk nu för energin kommer åter. Tyvärr tyckte inte magen att middagen skulle stanna kvar..så nu är man jalu på vad det är.
Är mör i kroppen och när äntligen febern är väck så fryser man häcken av sig. Vad 17 är det för bacill man åkt på??
Guben gnäller över värk i knäna och trötthet...Hjälp! Och vi som ska resa på tisdag!!

Här har man varit smidig och bokat resa, kattpensionat SAMTIDIGT som snickaren ska byta tak på huset..allt för att alla ska må bra och slippa vara hemma i kaos och oljud..men man har ju knappast räknat med att en ynka sketen bacill KAN ställa till det. Gaaaa!

Hur dödar man en bacill fort och effektivt???

2 kommentarer:

  1. Nej men sicket skit!!!! Gud hoppas verkligen att ni alla blir friska igen snabbt!!.. verkar ju vara värsta tänkbara timing det där... lider med er!
    för mig brukar det fungera med Nyponsoppa ev lite vanliljglass och rostad smörgås i småbitar när jag mår illa eller tvingas spy... men du ska nog ta det väldigt lungt med annan mat... kan irritera magen mer... att du fryser nu kan ju ha att göra med energiförlusten när du fick upp middagen... men jobbigt är det!.. för kylan kommer liksom innifrån... spelar ingen roll hur många filtar man har på sig.. man fryser endå!... om du orkar så ställ dig i en varm duch eller badkar... det brukar fungera för mig i alla fall... sist så tog jag med en stol in i duchen och satte mig där ;-D alla sätt är bra du vet... ;-D

    håller både tumar och tår för att ni alla sak bli friska och krya i tid för avresan min vän!

    många krya på dig kramizar!

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj =/ det lät inget roligt... men en läkare till mig sa vid förkylning dricka MYCKET apelsin joice, men nu e du väll inte förkyld, men glass funkar när man har feber, sen ärtsoppa brukar vara nåt för mig, men det äter jag aldrig annars, vet inte om kroppen tilltalar vissa saker när man mår dåligt...hoppas att ni blir friska tills Tisdagen. Det blidde inge på slingorna =/ men ska väll försöka igen sen nån annan gång. kram

    SvaraRadera