söndag 30 oktober 2011

Shoppande gräsänka på vift!!

Jodå..gubens firande i går gick galant..helt utan missöden..*ler* Han fick det han ville ha och en av sakerna hade ju kommit väl till pass redan i onsdags...Han fick en såndär snabbstartare till bilen man kan ha i bakluckan.. Ibland är livet bra ironiskt..haha! En annan sak han önskade förvånade många. Han är ju en sån som normalt önskar sig bilgrejer, maskiner som låter och som har många knappar osv..men denna gången ville han ha en...BAKMASKIN!?? Han har ledsnat på brödet i butikerna och nu vill han göra eget. Sagt o gjort..klart man köper en bakmaskin till guben..för det innebär ju att lilla MOI..även får nygräddat bröd till frukost..hehe!
Idag har guben och sonen dragit ned till svägerskan i Linköping,en tripp på ca 35 mil. Sonen har ju höstlov så jag unnar dem lite "time off" och att få träffa tjocka släkten. Det är inte helt dumt att vara gräsänka..och så är man ju KUNG över fjärrkontrollen..YES!!

En shoppingtur är ju alltid lägligt en dyster höstdag som denna..och det hann jag med före lunch. Dagen blir verkligen lång när man dragit tillbaka klockan...

På listan fanns parfymerad kattsand, myntabananer och lite småjox. Joxet är i form av små hårklämmor som är ett måste om man som jag..samlar på orkidéer. Helt suveräna!!
Såklart måste man kika i lite klädaffärer oxå..då man har alla i samma hus liksom..och tro det eller ej..det FANNS en tröja som ville följa med mig hem..

Ok då..det blev en mysdress oxå..men bara för att sonen har snott mina bästaste mysbrallor..så det räknas liksom inte..hihi!
Hem och intaga lunch..och vad äter då en gräsänkling..hm. Det ska gå snabbt..det ska vara äckligt mumsigt..och helst inte nyttigt heller..En blick i frysen..och så ligger svaret DÄR.

Har ni inte testat dessa..så är det dags nu. Willys har dessa kycklingspett som är färdiga och bara att micra. Min favvo är Hot Chili..men det finns mesigare smaker oxå. Helt perfekt om man är småsugen på nåt matigt..eller behöver komplettera matlådan med nåt att gnaga på. REKOMMENDERAS! Sen att det är 50 st spett i en låda...gör absolut INGENTING...

Nu ska jag krypa ned i soffan under filten och bara mysa..Synd bara att grabbarna stack hemifrån och lämnade resterna av blåbärstårtan hos mig....
Todelooo!

4 kommentarer:

  1. Härlig tröja! Ja du att få lite egentid är inte fel. Även om man älskar sin familj över allt annat så är det ändå viktigt att bara få rå om sej själv ibland! Hoppas du kan njuta gott!
    Må så jättegott goa du!
    Kramelikram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera
  2. Ja du, män är svåra att förstå sig på, hehe
    Lite tid till shopping är ju aldrig fel,
    dock undviker jag själv det under lönehelger.

    SvaraRadera
  3. Vågar jag fråga om du åt upp alla spetten? Gissar att också blåbärstårtan slank ner,medan du njöt av dina lyckade inköp!
    Vill höra fortsättning om bakmaskinen då den blivit beprövad!
    Fortsätt njut egentiden så klart!!!!

    SvaraRadera
  4. Har precis varit på Willys och handlat..skulle ha läst din blogg innan så hade de goda spetten fått bli köpta..
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera