fredag 25 november 2011

Ääääntligen helg..

ändå har veckan gått riktigt fort. Det är dryga dagar på jobbet när det mesta jobbet består av möten, möten och möten. Jag blir gaaalen av att sitta still för att inte tala om hur ont man får i rövva!! Har man haft ett rörligt jobb tidigare så är det svårt att hålla sig vaken och engagera sig. Tror jag ska ta med solbrillor nästa vecka så kan man ta sig en lur i smyg..suck!

I helgen är det lite julgrejer som ska fram..men inte kan jag påstå att jag känner julstämning för det. Det känns lite som ett måste på nåt vis. I möra blir det julmarknad och denna gången skiter jag i om det blir storm och regn..för den här gången är det mesta inomhus..hehe!


Någon enstaka julklapp är inhandlad..och igår köpte jag och guben den stora som är till oss själva. Vi brukar göra så varje år..även om det inte alltid är roliga saker.
En ny spis stod på listan och efter många om och men hittade vi en som matchade resten av vitvarorna. Tiden får utvisa om vi valde rätt sorts knappar...en annan tänker ju mest på allt äckligt fett som fastnar. Dessa fäller man ut om man använder dem och då slipper man ju grisa ner alla! Måste ändå säga att dagens spisar ser ut som riktiga UFO-n..hm.
Den gamla spisen skulle vi ta tillvara till stugan så det var bara att bege sig ut dit i kolmörkret och lasta av den och istället lasta i en passande julgran som växte NÄSTAN på vår tomt därute..hehe!
Får nog vänta med att sätta upp den ändå..för det ryktas om storm i helgen...

Måste bara visa vad fyndig gube gjorde häromdagen. Han skulle göra potatismos och letade febrilt efter elvispen...-Nämen har du glömt, sade jag. Du slängde ju den eftersom det inte gick att ta ur visparna mer. Går det inte med mixerstaven då?? Nänä..sa han..och försvann ned i källaren och rotade. Fyndig karl reder sig själv..och här är lösningen på problemet..haha!

Jag måste säga att potatismoset blev OVANLIGT gott!! *ler*

Ha en trevlig helg!


4 kommentarer:

  1. Haha, den vispen var ju klockren :-)
    Spisen liknar den diskmaskinen vi köpte för ett tag sen, där kan man välja att ha knapparna inne eller ute.

    SvaraRadera
  2. Hahahahahahahh!!! *asg* den vispen går inte av för hackor inte!! ;-D han e inte dum din karl!

    det där med Julstämning är något som ajg också saknar totalt i år??!... jag som Äääälskar Julen.. men i år så känner jag ännu så länge ingenting?.. mentalt så tror jag att jag fastnat i mitten på September ungefär.. men nu är det ju första Advent i morgon??!.. vet inte vad tiden tog vägen.. sen detta jäkla väder gör ju inte saken bättre heller. det är ju inte ens kallt!.. jag ill ha SNÖ! .. i alla fall över Jul och Nyår... *suck* nåväl. vi får peppa varandra lite ;-D .. tycker i alla fall att de där fina lyktorna gubben din köppte var jättesöta!. de blir perfekta att ha på Julbordet... och på vanliga bordet nu i Adventstider också. blir det någon Adventsjlusstake i år då föresten?..vill minas att kissarna dina gick hårt åt den förra året? ;-D

    ta hand om dig nu vännen! så får vi hoppas på lite Julkänslor åt oss båda nu framöver! ,-D

    Kramiz!

    SvaraRadera
  3. Tror vädret gör sitt för att sabba julstämmningen. Bara snön kommer är den nog
    här. Sen är det såklart skönt att ha gott om tid för pyntande m.m. =)
    Smart gubbe reder sig =) Ser ut som en riktig superspis!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. jamen för tusan,det enda som sätter gränserna är ju fantasin. :)

    Snygg spis förresten. :)

    SvaraRadera