söndag 6 november 2011

Så var helgen slut då..


Har haft 4 sköna lediga dagar även om en av dem gick bort då "allergin" slog till med full kraft. Typiskt när dagarna var vigda för sonen. Vi fick i alla fall en dag med skön promenad, långlunch på stan och lite pyssel med att göra fint på gravarna inför All helgona. Vi sätter ljus på tre kyrkogårdar men finast är nog ändå minneslundarna. Vid såna här tillfällen kommer ämnet gärna upp och jag är fast vid mitt beslut om att själv spridas i lund. Jag vill inte ha en sten som ska skötas om och som folk känner att det MÅSTE besöka. När man frågar guben får man ett annat svar..Äh, ställ mig i bruna soptunnan och rull ut mig, ba..haha!


Guben har premiärbakat i nya maskinen och jag kan tala om att det var supergott bröd! Ännu en laddning ligger i maskinen så nu kan man njuta av hembakt även till frukost.. Det var en överraskning att det medföljde så många recept till apparaten. Man kan visst till o med göra sylt o grejer. Nu kanske man äntligen får tummen ur..hehe!
Bilden är lånad på nätet.Fotograf: Dirk Caremans

Återigen en gråtfylld stund vid tv-n idag. Världens bästa hopphäst, Hickstead gjorde sin runda på banan galant och föll sedan ihop i kramp och dog. Han firades som en stor idrottsstjärna och publiken stod upp och höll en tyst minut..efter att ambulansen fraktat ut honom. Fy vad hemskt att se! Man kan ju undra om han bet ihop för att göra klar alla hinder för att sedan släppa efter...eller var det bara hjärtat som sade stopp? Sorgligt är det i alla fall...


Kram Ninni

4 kommentarer:

  1. Såg det tragiska på tv..hemskt att bevittna. På travet händer det mer ofta tyvärr.
    Har också en bakmaskin som aldrig används...den lever om så. Men erat bröd ser gott ut.
    Kram
    Ps! Messi, vår kisse, får tovor nästan varje dag..tycker jag inte gör annat än kammar...

    SvaraRadera
  2. Heeeeeeej =) Jag har letat i min blogg efter dina kommentarer till din blogg adress haha, snacka om att vara totalt blind!!.
    Vad härligt att du hade 4 bra dagar =) även om en dag var berikad med allergier =).

    jaha nej jag vill inte heller läggas i grund med jorden... vill hellre spridas över nått fint... typ en fotbolls plan för att se alla unga killar springa i sina shorts ^^.

    Oj då jag är ju inte inne så värst på hästar, synd om totton... =/ hoppas den får vila i frid nu. =)
    Tjaha... hoppas du får en bra dag =) kram. J

    SvaraRadera
  3. Ja, det var tragiskt och ytterligare en påminnelse om hur skört livet ändå är.

    SvaraRadera
  4. Ja nog är det vackert på kyrkogårdarna så här års! Det är samma här, vill inte ha nån gravsten och gravvård som nån känner sej tvungen att hålla ordning på. Jag ska också ligga i en minneslund, fast där kommer jag ju ändå inte att vara....kommer att förfölja mina nära och kära och hålla ordning på dom!=)
    Låter mysigt med nybakt bröd sådär....fast jag har ju nästan slutat med mjukt bröd. Tröttnade på det glutenfria trista och övergick till det glutenfria knäckebrödet som är mycket godare!
    Må så jättegott goa du!
    Kram Kram!

    SvaraRadera