torsdag 8 december 2011

Eldkväll på bruket...


..har det varit i afton och det är alltid en avkoppling mitt i julstressen. Jag och Jeanette, en god vän sedan många år, vandrade i bruksmiljö bland ljusen och kikade in i de små butikerna som säljer alla möjliga julprydnader såhär i juletid. Ett måste är ju att besöka stugan där de säljer de smällkarameller vi jagar och som jag börjat samla på. Två stycken måste man ha..och varje år står man lääänge o velar vilka det blir. I år blev det dessa...
Jag MÅSTE bara visa det butiken är mest känd för..En hoper VÄLDIGT annorlunda skulpturer som mer är skrämmande än vackra. Ändå så fascinerar de på ett sätt. Man kan visst beställa en karikatyr efter ett foto ifall man vill ge nåt annorlunda i present till nån...men jag skulle då inte vilja ha en sånhär som står o blänger argt på mig..

På nåt sätt måste det finnas NÅN som köper dessa för det tillkommer nya verk varje år.
Vad sägs om de här pinglorna...hihi!

Efter rundtur och lite fniss med shopping var det dags för en julmacka och bulle i fikastugan intill brasan.
Att hinna umgås med goa vänner är prio 1...även om julen raskar på..och vi har ju ALLTID så mycket att prata om.
Man kan inte alls tro att vi bor i samma stad och jobbar på samma företag..haha!

Ha en trevlig och mysig helg!!

3 kommentarer:

  1. Hahahaha! nää de där "pinglorna" får allt stanna utanför mitt hem i alla fall! läskiga saker!.. de ser ju elaka ut ju!...
    men de smällkarameller du köppte var däremot väldigt fina! ,-D annorlunda form på dem också.. men ajg tror faktiskt att det där kan vara den ursprungliga designen på dem!.. de man är van att göra.. med spret i båda ändar om en inlindad toarulle är nog en senare kreation.. och kanske mer en vidarearbetning på de som används i England och USA för att gömma små presenter i och som sen slits isär vid bordet.. ;-D

    den snön vi fick försvan igen.. men det är äntligen lite kyla i luften i alla fall! ,-D det känns mer som vinter nu än tidigare... så jag hoppas!! ;-D

    ta hand om dig! och mys på vännen!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med eldkväll med "tillbehör". Smällkaramellerna var superfina.. skulpturerna desto mer suspekta..Att vara med vänner och ha kul, ger energi i livet.
    Ha nu en bra kväll.
    Kram!

    SvaraRadera