tisdag 6 december 2011

Liten men naggande god...

Jahopp..nu är det vinter och det nalkas jul och då är det ju dags att skörda livets frukter. Livet i detta fallet är ju mitt mandarinträd jag fick på morsdag och sedan maj har det burit frukter utan dess like. Minns ni det här??

Det ser nästan likadant ut nu..fast lite mindre blad och mer frukter. Ni ska inte tro att det är fallfrukt heller..nänä..de biter sig fast stenhårt. Nu är jag bara orolig över att få det att överleva vintern. Nån som har koll på om det ska ned i källaren i svalkan eller stå varmt hela året??
Ni skulle bara se klyftorna..eller förresten..det kan ni ju..hihi!
Är de inte söta så säg??
Surt sa räven...och nog fasen är de sura allt..Först när man äter dessa ser man var alla anlag till rynkor finns..hehe!

Annat värt att rapportera är att jakten på skivstång till sonen är över..och inte blir det svårt att slå in den i fint paket heller. Jag trodde i min enfald att de bara fanns i ett stycke..men så var det ju inte. Kolla va smart!!


 Nu tror jag INTE sonen kan gissa vad paketet innehåller..och det är ju det viktigaste..

På torsdag ska jag med en god vän på eldkväll..Vi ska äta julmacka och fynda lite snygga smällkarameller..och framför allt njuta av julefriden..såhär mitt i jäkten.

Lite julkänslor efterfrågas..och just nu kan jag bara erbjuda skumtrollet i byn..eller Oliver som han heter.
Bilderna har uppfödaren Rawalpindi´s Birgitta tagit en gång i tiden och de får avsluta dagens blogg...

Pööt tånte!!



Ha det så bra... 




4 kommentarer:

  1. Matte har ingen aning om hur man ska förvara ett sånt däringa Citrusträd , tyvärr :(
    Hon vet inget om hur man sköter andra växter heller för den delen ;-)
    Vilken söööt liten Tomte du bjuder på !!

    SvaraRadera
  2. Det där måste vara de sötaste tomtebilderna jag sett, ever! :)

    SvaraRadera
  3. nej men så söt han var där då!! ;-D liten tisse med mössan på!.. precis som tagen ifrån tomtens verkstad! hihihi. försök få på honom en tomteluva nu vetja! ;-D ... vet bara hur poppis jag var för några år sedan när jag satte på luva på mina för att ta bilder.. jisses sånna blickar man fick då du! hahahah.. om blickar kunnat döda fick genast en heeelt ny innebörd vill jag lova! ;-D

    gällande det fina trädet ditt så vete tusan hur det ska förvaras?.. jag tror inte att det ska ner i kylan och mörkret.. men det kan nog vara bra att antingen försöka googla på det.. eller fråga på en handelsträdgård. de brukar ha koll på det där. ,-D...

    hoppas verkligen att Eldkvällen i morgon blir myyysig och avkopplande!.. precis vad du behöver såhär i vintermörkret. kanske kan det också komma lite snö... fast det har jag inga jätteförhoppningar om precis! ;-D de flingor som föll hos mig för några dagar sedan blev rätt kortlivade... men de var mysiga när de föll iaf! ,-D

    kramizar vännen!!

    katta

    SvaraRadera