lördag 17 mars 2012

Premiärgrillning och fastfrusna raringar.


Japp..hä va premiärgrillning här igår..och jag måste säga att det var GUDAGOTT!
Vi grillade hela fläskfiléer, kryddkorvar, lax och grönsaker..så nu är lördagens lunch o middag klar mä´....
Såå skönt att slippa tänka på att laga mat när alla är lediga..


Hittade små raringar som tittar upp ur jorden. Det bara kryllar av små pigga lökar och jag har inte en aaning om vad det är.
Saken är den att jag ofta slänger mina gamla lökar i komposten och det är där de har vaknat. Jamen då tar jag upp dem och sätter i storkrukan på gården, tänkte jag..
Ack vad jag bedrog mig..för lökarna är fastfrusna och sitter benhårt. Kan man tina upp jorden med varmvatten månne?
Knep och idéer emottages tacksamt!!

Ett annat dilemma är en speciell blomma jag försöker rädda...
Den var så ohyggligt vacker förra sommaren och jag tog ivrigt en massa skott för att bevara generna. Saken är den att denna fuchsia..bor med en vanlig fuchsia och det blir bara EN stängel.
Blomman har jag visat förr...men tåls att ses igen..
Som en smarrig maräng...*ler*

Som utslagen blomma täcker den hela handflatan!!
Har inte sett någon liknande att köpa..så nu vill jag såklart rädda den till eftervärlden..

Skotten togs i höstas och de har stått i kruka i köket sedan dess..
Min fråga är nu...finns det någon chans att de ska klara sig även om de INTE fått sin vintervila??

Kram Ninni

1 kommentar:

  1. Mmmm gott med grillat! Du får lugna dig med lökarna *ler* men fuchsian har jag inte en aning om. Du får ha en skön kväll.

    Kram

    SvaraRadera