måndag 19 mars 2012

VAD TRÖTT JAG BLIR!!

Här vaknar man piggelin och glad..men en massa vårkänslor i kroppen..och så får man en smäll på truten så det tjongar om det.

DET SNÖAR!
Och inte så lite heller..modell lovikkavantar typ..
Fasen vad lack jag blir..jag som skulle vårgreja därute idag..
Det är vitt på backen på en halvtimme bara..så man vet inte HUR dagen slutar.
Sitter o laddar ned ny musik till mobilen för att få en raskare studs i mina promenader..men inte ens en bra låt kan få mig att njuta av piskande snö i nyllet...No way!
Saken är den..att mitt nya liv börjar idag. I know..been there before..haha! Skulle vara kul att slippa några kilon..framförallt till den 11:e maj..då företaget jag jobbar på ska ha dunderfest för alla 6000 anställda. Festen pågår i flera dagar i vår nya arena och man bokar bara det datum som passar en.
Det skulle vara såå kul o häftigt att komma dit..som en ny människa..smal o smäcker..och chockera folk.
Så här har man ju sagt o tänkt förr..men nu finns viljan och jävlaranamman här!
Som det ser ut idag..får jag gå ned i källaren och damma av löpbandet och se om det orkar snurra igång istället..
Envis? Vem då? Jag?

Gårdagen var skön med härlig promenad i Högbo Bruks vackra omgivningar..Här ser man klart o tydligt att det var helt annat klimat igår..morr!
Här är kapellet som väcker en massa minnen hos mig..
När man var fjortis så var det onsdagsdiscon på logen..och varje gång man cyklade dit så stannade man till här vid kapellet..tog sig en hutt..och speglade sig i fönsterrutorna för att bättra på frillan med en massa hårspray. Otaliga gånger har man suttit och fnissat med vänner och snackat om killar. Man hade så mycket spray i skallen..så huvet knappt nuddade kudden när det var dags att lägga sig....för att inte tala om hur det tjuuulade och ringde i öronen efter att man stått intill högtalarna o dansat. Jag vet..inte smart..men det var så häftigt när kläderna fladdrade av bastrycket..och inte 17 tänkte man på ev. följder då heller..
Det var tider det..fasen vad kul vi hade...


Vidare prommiserade vi till hagarna....och se..fåren har fått lamm.
Då kommer bebistugget fram och man får en helt annan röst..(Nån som känner igen sig?) -Nämen hallegosingen då vad pöööt man få vaja...Man fick nästan en blick från sonen..
-Va ere me´rej?? o ser sig omkring....det kan ju komma nån, mossan!
Privilegiet vi morsor har...är att vi FÅR vara såhär töntiga..och förresten...vem faen bryr sig...haha!

En annan slapp lammunge får avsluta dagens inlägg..
Får se om han överhuvudtaget ORKAR kliva upp idag..
Katter är för skööööna...

7 kommentarer:

  1. Snö.... Här har vi verkligen friska vårvindar så det är bäst att vara inne. Visst får vi ha bebisröst he he. Den sista bilden är så mysig *ler*.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Joli l'agneau! Et la dernière photo.....un régal!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Snö har vi inte fått men det blåser halv storm ute och är svinkallt. Solen lyser så fint men vad hjälper det....Ska vi peppa varandra om några kilon nu? Behöver också ta tag i min kropp nu.....har varit alldeles för stillasittande och moffande...syns inget ännu men jag vet att plötsligt är det bara sådär 5 kilo extra. Jag har varit med om detta tidigare!=)
    Må så gott kära syster!

    SvaraRadera
  4. Samma här snö och stormvindar. Trodde det var fel på utetermometern först, den visade 1 enda plusgrad och igår var det ju vår! Lycka till med det nya livet, jag brukar också fundera på det ... :D

    SvaraRadera
  5. Det där bäbispratet har vi med katterna*fniss* och då tittar alla på oss som om vi vore puckade helt.
    Trist väder, ja. Men då tycker jag du ska trösta dej med att titta på Huvudjägarna. Den var sååååå bra så jag kan faktiskt säga att det var det bästa jag sett på riktigt riktigt länge och precis som filmen. /Knatten

    SvaraRadera
  6. Jag är så glad att jag mötte dej här på nätet! Synd bara att det är så långt mellan oss. Fast jag vet att du finns där för mej och jag finns här för dej. Alltid!
    Kram kram från den Ystra söstera

    SvaraRadera
  7. Qui è un pò nuvoloso ma è gia arrivata la primavera con i suoi colori e profumi!! bellissimo il gatto! un abbraccio....ciao

    SvaraRadera