lördag 19 januari 2013

Ett år äldre med vårkänslor..

Japp..så har ännu ett år gått då..och käringen har klivit ett steg närmare ättestupan..haha! Jag fyllde i torsdags..men numer tycker jag det bara är löjligt att fira att man en gång fötts..eller att man överlevt ännu ett år..Det är väl mest omgivningen som blir exalterad...*ler*
Lite vårkänslor spirar..och jag lurar lite på årets förkultiveringar..men insett att jag ska vara sparsam iår..så man slipper vara hemma o vattna så mycket. Det får räcka med djungelgurka iår..*ler*
Något annat som redan spirar är mitt citrusträd. Det blommade med doftande vita stjärnor vid jul..och nu kommer frukterna. Trodde ändå att en polinering skulle behövas..men icke då!
Trädet är en morsdagspresent från sonen..och frukterna blir väldigt små och förbenat sura..men ack så goda. Snart så..*ler* (Såklart ska linslusen vara med på bild oxå..)
Pippisarna härjar som vanligt..och den är damen försöker envetet att få bättre å bättre bilder på mesarna..men det är svårt.
Nu börjar man fundera på vem som egentligen är mesen här..hrm,hrm.

Nu till ett stort dilemma..Jag vänder mig till ER som är hejjare på att sy med maskin..och kanske har lite tips till en mes..*blink*
Gubens nya jeans har fått en reva..
han hade typ bara använt dem 2 ggr..suck! Fastnat i nåt på jobbet säger han..
Hur lagar man sånt snyggt??
Revan sitter rätt högt upp..strax under fickans innefoder typ....och SÅKLART intill sömmen.
Tja..ca 4 cm lång är revan..och hur fasen gör man detta snygg. Det är inga slitna jeans utan mer finjeans..så det passar liksom inte med en jeanslapp eller nåt. Ska man typ zick-zacka revan och sedan täcka med ett tygmärke..och var 17 köper man såna?? Jaa du..det här är jag helt rudis på och jag känner direkt motstånd mot att ge mig på arbetet överhuvudtaget eftersom jag HATAR att sy.
 Jag har även upptäckt att karlskrället haft sönder 4 jeans till..genom att dra upp dem då o då..I FICKLOCKEN!! Fatta att de spricker i häcken till slut..Gaaaaah! Jodå..det är såna där trendiga slitna..och de är ju för fasen tunnslitna redan när man köper dem..de håller ju knappast för att slita i heller..mutter
Jaja..för att lära sig av misstagen måste man få laga skiten själv..men tips är ju ändå tacksamma..för tanken är ju att de ska gå å använda igen.

En fortsatt trevlig helg till er..och tack på förhand!!
Kramelikram...


7 kommentarer:

  1. Stort grattis ändå, hoppas dagen blev trevlig:)! Även om jag tycker lite som du, inte så stor grej egentligen.
    Hm, de där med jeansen var inte roligt, jag har en son som rivit upp ett par hyfsat nya jeans också, mitt på låret. Jag hade nog försökt sy med så osynlig söm för hand som det går men om de blir så de går att använda annat än till jobb-byxor vete tusan, tråkigt är det iaf! Hoppas du kommer på något o såna där märken tror jag finns på sybutiker men det kanske är mest för barn:)
    Hihi, jag ska också odla djungelgurka i år, gjorde det förra året med men inte en planta överlevde. Hoppas det går bättre i år, ska vara noga med att förkultivera i år, blev nog något sent förra året.

    Ha en fortsatt fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Näe, det är inte mycket att fira numera... inget kul att fylla år längre, men hoppas du hade en fin dag ändå ;)
    Stjärtmesarna är så söta... har haft några på genomresa här också.
    Jeansen kan jag nog inte ge dig några goda råd om - är det något jag inte kan så är det att sy!
    Kommer inte att förodla så mycket heller - vill ju kunna vara ute med husbilen...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ålder är bara siffror. I alla fall efter att man fyllt 25! *asg*
    Kram Kram Miriam!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS i efterskott. Hoppas det blev gofika och nån presang att glädjas åt trots åldrandet =))
    Själv hör jag också till gruppen "hata symaskinen".Fållar möjligen gardiner, men oftast inte bra. Så några goda råd får du inte av mig =)
    Börjar också drömma om vårens plantor....

    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott. Så kul med ett träd som bär frukt. Du får ha en fin vecka.

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Jag har missat att sjunga för dig, för lite sång kan du väl stå ut med: med en enkel tulipan på bemärkelse-dan
    jag har den äran att gratulera . . . . lite sent men ...
    Nää så hemskt är det väl inte att fylla, man får lite uppmärksamhet blommor, smått o gott. Sen är man inte äldre än man känner sig, som du busar runt är du bara 17
    Nu säger du säkert, nä fy sjutton inte 17, men arton 18.
    Må så gott med alla bestyr, du får inget tips av mig.
    *fniss* Kram må gott/ Eva

    SvaraRadera
  7. Hejsan vännen! och stort GRATTIS! även om det är i efterskott.. men inte desto mindre menat för det! ;-)

    typiskt det där med trasiga byxor!.. hoppas att du lyckas laga dem någotsånär i alla fall... är tyvärr inte så jättebegåvad på att sy jag heller.. så har tyvärr inga bra tipps att ge dig är ajg rädd... men om inte annat så kan du ju sätta en mormorsruta som laglapp! hihihi.. blir gubben Säääkert glad över! ;-)

    ta hand om dig nu vännen! och unna dig något gott till kaffet i helgen. du har ju faktiskt fyllt år! ;-)

    SvaraRadera