onsdag 30 januari 2013

Virkad poncho..

..är något jag snöat in på nu. Jag vet..det ÄR långt till sommaren..men jag var tvungen att prova. *ler*
Som vanligt är det Järbo Garn som används då..och som tidigare..även mormorsrutor. Den var jättekul att göra..men rätt mycket jobb.
Minns ni min färgkombo jag visade tidigare?
Som blev såhär..

Hade lite bryderier om fransarna..då jag inte ville ha vanligt garn utan helst några glansiga band i matchande färger. Kollade runt..och huvva så dyra de var..i varje fall om man ska ha fyrtioelva fransar..hmm.
Till slut fann jag ett mysko garn..På Rusta faktiskt..som man egentligen ska virka nån sorts krullig scarf av..Det gick att göra glansiga fransar med..hehe!
Dags att komma igång med nästa poncho..faktiskt min 3:e..Rapport kommer!!
Kram och ha det bäst!



Inspirationskälla till just denna är..


 


8 kommentarer:

  1. Bravo på dig ! Jätte fin med bra lugna passande färger.Så gott att "kränga" på sig en värmande
    poncho när som helst. Hur fort virkar du egentligen !!!???
    Du kanske gör det i sömnen oxå, hi hi . . . .
    Min Maria säger: att virka är beroende framkallande, och det har jag fattat. *fniss*

    Ha det så mysigt/ Eva

    SvaraRadera
  2. Wow, vad snygg! Den kommer du att ha mycket i sommar!
    Kram från den Ystra!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra ide med poncho, och snygg blev den också =)
    Lycka till med nästa projekt =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. den va jättefin..o så härliga färger..

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg!!! Gud vad du är duktig vännen! <3 den där kommer du kunna bära med stolthet i sommar! älskar både fransarna och den lilla kragen du fått till. <3 Superläcker!

    Nu har jag äntligen fått bilderna ifrån mäklaren föresten. ;-) så nu kan du se hur vårt hus ser ut, både utvändigt och innuti... varnar lite för alla inslag av 70:tal bara. ;-) våtrumstapeten i tvättstugan speciellt!.. men planlösningen är okey och vi har som sagt var gott om planer på förändring och förbättring. så vi har å göra. Men ni är varmt välkommna i sommar sen på grillad mat och mys i trädgården!

    Ser fram emot att se ditt nästa virkprojekt vännen! mys på.

    kramizar!

    SvaraRadera
  6. Men ååhh... den var snygg! Och vilka mjuka, härliga färger :)
    Den kommer du att få mycket glädje av! Duktiga du :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg! Vad du är flitig!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Så snygg det blev och hur fiffigt som helst med fransarna! Mycket bättre att hitta på lösningar själv!
    Då får vi se hur nästa blir då!

    Ha en fin fredagskväll, kram Marie-Louise

    SvaraRadera